پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 898118
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
جلالی

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر لزوم صبر بر مشکلات و تلاش در راه تعالی و دفاع از دین، تصریح کرد: وقتی انسان به سیره انبیاء، اولیاء و بزرگان نگاه می کند در می یابد که این افراد اهل صبر و استقامت بودند.

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به مسئله صبر و بردباری به عنوان یکی از ارزش های والای زندگی در سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: صبر و بردباری در منابع اسلامی و به ویژه در قرآن و نهج البلاغه و در روایات و سیره ائمه معصومین(ع) بسیار برجسته و پرتکرار است.

وی افزود: صبر یکی از یاوران انسان در زندگی است و خداوند تبارک و تعالی نیز در آیه ۱۵۳ سوره بقره می فرماید: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ"، البته صبر را در این آیه شریفه به صیام و روزه ماه مبارک رمضان و ایام دیگر تفسیر کرده اند، ولذا صبر یکی از وسایلی است که انسان می تواند از آن در زندگی کمک بگیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان، صبر و استقامت در زندگی را موجب محبوب شدن انسان نزد خداوند بیان کرد و گفت: صبر و استقامت موجب می شود تا خداوند به انسان نظر خاصی پیدا کند و خداوند به زحمات و مشکلاتی که افراد در طول زندگی و در کسب و کار و در راه مبارزه متحمل می شوند توجه دارد.

وی با تاکید بر لزوم صبر بر مشکلات و تلاش در راه تعالی و دفاع از دین، تصریح کرد: خداوند برای صابران مغفرت و اجر عظیمی را آماده کرده است و وقتی انسان به سیره انبیاء، اولیاء و بزرگان نگاه می کند در می یابد که این افراد اهل صبر و استقامت بودند.

حجت الاسلام جلالی، امامت و پیشوایی انبیاء و اولیاء الهی را در گرو صبر و استقامت آنها عنوان کرد و ادامه داد: خداوند می فرماید ما انبیاء و اولیاء را وقتی امام و پیشوا قرار دادیم که آنها اهل صبر بودند و این به معنای آن است که صبر آنها مورد آزمایش قرار گرفته و از امتحان صبر پیروز و موفق بیرون آمدند.

وی با اشاره به آیات ۲۴ سوره سجده و ۸۵ سوره انبیاء خاطر نشان کرد: همه انبیاء اهل صبر و استقامت بودند و وقتی صبر کردند آنها را پیشوا قرار دادیم و لذا هر کس بخواهد در جامعه پیشوا و الگو باشد باید اهل صبر باشد.

استاد حوزه عنوان کرد: در خطبه ۱۷۳نهج البلاغه امیرمومنان(ع) می فرماید: "ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر" و بر اساس این فرمایش حضرت این علم را کسی برنمی دارد مگر آن کس که اهل صبر و بصیرت باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha