پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطاط

حوزه/ حجت الاسلام خطاط نگاه اسلام را به کار و تلاش متفاوت از نگاه سبک زندگی غربی دانست و گفت: نگاه اسلام به تلاش و کار و کوشش حتی اگر نیاز و توقع اقتصادی نداشته باشیم نگاه متفاوتی است

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پیرامون سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی ماه رمضان، با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارکه نجم که می فرماید: "لیس للانسان الا ما سعی" در خصوص فوائد و آثار دنیوی و اخروی کار و تلاش اظهار کرد: آیه ۳۹ سوره نجم، آیه ای بسیار کوتاه و مختصر و از آیات کلیدی در زندگی مادی و معنوی انسان است که زندگی دنیا و آخرت و مادیات و معنویات را در گرو تلاش و فعالیت بیان کرده است.

وی افزود: متاسفانه سبک زندگی غربی که کم و بیش در جامعه ما نفوذ کرده است، نگاه متفاوتی به این موضوع دارد و کارگریزی، دوری از تلاش و فعالیت در این سبک زندگی به چشم می خورد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، نگاه اسلام را به کار و تلاش متفاوت از نگاه سبک زندگی غربی دانست و عنوان کرد: نگاه اسلام به تلاش و کار و کوشش حتی اگر نیاز و توقع اقتصادی نداشته باشیم، نگاه متفاوتی است و اگر در تاریخ بشر بررسی کنیم زاهدترین، بی رقبت ترین و کم توقع ترین افراد نسبت به زندگی دنیا بی شک پیشوایان معصوم(ع) بوده اند.

وی اضافه کرد: پیامبر رحمت، امیرالمومنین، حضرت زهرا سلام الله علیهم و سایرامامان و پیامبران بی رقبت ترین افراد نسبت به امور دنیا بودند، اما در عین حال پرتلاش ترین و پرفعالیت ترین افراد در کار و تلاش بودند و کار آنها بیش از دیگران بود.

حجت الاسلام خطاط تاکید کرد: مسئله کار را نباید تنها از دریچه اقتصادی دید، بلکه برخی از دانشمندان که فوائد کار را بررسی کرده اند تا بیش از ۲۰ خاصیت برای کار بیان کرده و لذا کار و تلاش در جهات اخلاقی، معنوی، سلامت جسمانی، نشاط اجتماعی و جهات دیگر نیز نقش دارد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha