پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 898683
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی نشانه عمل خالص را تکرار زیاد عمل ندانست و سختی انجام آن را برای نفس عنوان کرد و گفت: کار خالصانه برای خداوند جایی معنا پیدا می کند که بفهمیم نفس در برابر انجام آن مقاومت می کند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اهمیت تبلور و تجلی ایمان و اعتقاد به خداوند در زندگی افراد مومن، اظهار کرد: در زندگی مومنانه یک بحث اعتقادی نسبت به خداوند و همچنین یک عمل مومنانه داریم، یعنی باور به خدا که اعمال خود را مطابق با آن اعتقادات هماهنگ می کنیم.

وی، عمل خالص را نشانه ایمان دانست و افزود: عمل خالص عملی است که انسان بتواند برای خدا انجام دهد، یعنی فرد درون خود آن قدر به اعتقاد و باور رسیده است که می تواند با خداوند معامله کند و کار را تنها برای خداوند انجام دهد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، نشانه عمل خالص را تکرار زیاد عمل ندانست و ملاک عمل خالص را سختی انجام آن برای نفس عنوان کرد و گفت: برخی از کارهایی که احساس می کنیم خالصانه برای خدا انجام می دهیم، سختی ندارد، لذا نفس خیلی درگیر نمی شود و کار را انجام می دهیم، در حالی که، کار خالصانه برای خداوند جایی معنای واقعی پیدا می کند که بفهمیم نفس مقاومت می کند و اجازه نمی دهد آن کار را برای خداوند انجام دهیم.

وی اضافه کرد: درباره قلب سلیم فرمودند قلبی است که خدا در آن وجود داشته باشد و نشانه وجود خدا در این قلب، انجام عمل خالص است.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر دشواری انجام اعمالی برای برخی افراد مانند حفظ حجاب، نگاه داشتن زبان و چشم و کنترل خشم، تصریح کرد: اگر پیرامون خود جستجو کنیم می توانیم در روز هزاران کار خالصانه برای خدا انجام دهیم، اما دنبال بهانه می گردیم و انجام نمی دهیم، در حالی که مجاهده و کار خالصانه انسان همین است.

وی خاطر نشان کرد: کار مومنانه می تواند در زندگی انسان ساری و جاری باشد و اگر به اطراف خود نگاه کنیم کارهایی را می توانیم به نیت تقرب الی الله انجام دهیم و خداوند بسیاری از این اعمال را می خرد و در ازای آن پاداش هایی می دهد که نسبت به مسائل دنیوی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حاج احمد ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    درود بر حاج اقا عالی توضیح داد مرحبا