شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای راهبردی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: اید به سمت و سوی ساخت برنامه هایی پیش برویم که مشکلات فرهنگی شهر و محلات شهر را مورد توجه قرار دهیم که این مستلزم هماهنگی و ارتباط بیشتر حوزه و صدا و سیما است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی پیش از ظهر امروز در سومین نشست اتاق فکر شورای راهبردی حوزه علمیه اصفهان و صدا و سیمای استان، اظهار کرد: نخستین فعالیت در این اتاق فکر این است که مباحث را در دو مسیر کلان و برنامه های موقت پیش ببریم.

وی با بیان اینکه باید در ابتدا روی چند برنامه محوری مشترک حوزه علمیه اصفهان و صدا و سیما تمرکز و توجه کنیم و این روند را ادامه دهیم، گفت: در کنار این نگاه باید یک نگاه کلان و بلند مدت هم داشته باشیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برنامه های منبرهای ۵ دقیقه ای که در ماه مبارک رمضان امسال توسط اساتید حوزه علمیه اصفهان اجرا شد و مورد استقبال همشهریان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ساخت و تولید برنامه های مناسبتی و مناسکی با حضور اساتید حوزوی جزء لاینفک خواسته های این شورای راهبردی است.

وی تاکید کرد: نگاه ما به شورای راهبردی صدا و سیما و حوزه علمیه استان یک نگاه استراتژی و برنامه ریزی کلان همراه با تعیین بایدها و نبایدهای حرفه ای چون تعیین حیطه مخاطبان جامعه است.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: باید به سمت و سوی ساخت برنامه هایی پیش برویم که مشکلات فرهنگی شهر و محلات شهر را مورد توجه قرار دهیم که این مستلزم هماهنگی و ارتباط بیشتر طرفین است.

وی متذکر شد: شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های دو طرف در این شورای راهبردی از جمله ضروریات برای ادامه کار است، یکی از اشکلاتی که به روحانیت وارد می شود این است که روحانیت توجهی به مشکلات اجتماع و رفع آنها ندارند و این متاسفانه متأثر از توقعاتی حکومتی است که مردم بر گردن روحانیت می دانند که البته تا حدودی اشتباه است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: ساخت برنامه های مشترک که درصدد رفع این شبهات و پاسخ به مشکلات مردم باشد، می تواند موفقیت آمیز باشد، البته در ساخت برنامه های مشترک، لزوم توجه به  آسیب های موجود در فضای فرهنگی و اجتماعی و رصد تولیدات فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای حائز اهمیت است.

وی در پایان بیان کرد: پیشنهاد می شود جلسات هماهنگی و شورای راهبردی نهادهای حوزوی و صدا وسیمای استان مکررا به صورت منظم برگزار شود و در اولین جلسه آتی موضوع آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی شهر مدنظر اعضا قرار گیرد.

گفتنی است، در پایان هر یک از نمایندگان نهادهای حوزوی و همچنین نمایندگان صدا و سیمای استان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha