جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 898782
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
زن هندو که برای همدلی با مسلمانان روزه می گیرد

حوزه/ یک زن ۵۲ ساله هندو که عاشق بخش های قدیمی و مسلمان نشین دهلی شده می گوید که قصد دارد برای ترویج عشق و همدلی میان مردم، امسال رمضان را روزه بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  آناتولی، یک زن هندوی براهمین در دهلی می گوید به هدف گسترش عشق، صلح و تقویت همدلی میان مسلمانان و هندوها در کشورش، امسال ماه رمضان را روزه می گیرد.

جیشری شوکلا ۵۲ ساله فارغ التحصیل رشته تاریخ می گوید، هدفش گسترش عشق، همدلی جمعی و ترویج صلح و تقویت برادری میان ادیان است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: تمرکز اصلی من بر روی قسمت های قدیمی دهلی است که مسجد جامع در شاه جهان آباد در آن واقع شده است. علاقه مستمر من به میراث این منطق باعث شد که ساعاتی را در آنجا بگذرانم و با آیین های روزه داری و رمضان آشنا شوم.

بازدیدهای متعدد از یکی از بزرگترین مساجد هند، مشاهده و عکاسی باعث شد که شوکلا با مسلمانان تعامل داشته باشد و حس فراگیری و پذیرش اجتماعی آنان او را عاشق فرهنگ مسلمانان کرد.

وی گفت: در مسجد ، هیچ کس از من نپرسید که به کدام دین تعلق دارم. عصرها ، هنگام افطار ، مردم غذا را که از خانه آورده بودند به من تعارف می کردند. چیزی که توجه من را جلب کرد این بود که در آن منطقه با وجود اینکه من اقلیت بودم ، با این حال آنان با احترام و عشق با من رفتار می کردند. و به این ترتیب اولین ماه رمضان خود را در سال ۲۰۱۹ تجربه کردم.

شوکلا معتقد است که نتایج انتخابات عمومی هند در سال ۲۰۱۹، یکی از دلایل افزایش نفرت، تفرقه و دو قطبی شدن در جامعه بوده و نیاز است که پل میان ادیانی ایجاد شود.

وی می گوید نشان دادن همبستگی با جامعه مسلمانان حائز اهمیت است و علی رغم فشارهای خانواده، همراه با راننده خانوادگی که محمد نام دارد، امسال را روزه هستند.  

او احساس می کند این امر به او کمک می کند تا با جامعه ارتباط برقرار کند و فرهنگ مردم را بهتر بشناسد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha