سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حمید ایزدی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، از والدین خواست جوانان مستعد و علاقه‌مند را برای ورود به حوزه علمیه تشویق کنند.

حجت الاسلام حمید ایزدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره پذیرش نخبگانی برای سال تحصیلی آینده در حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: قدر و منزلت طلبه و روحانی در جامعه امروز بیش از پیش معلوم می شود زیرا هر چه مردم در زندگی گرفتار می شوند معنویت نقش خود را بیشتر نمایان می کند و در اصل، کسی جز طلاب و روحانیون این معنویت را در جامعه گسترش نمی دهند.

وی با بیان اینکه روحانی، طبیب روح است و بیش از آن که به پزشک جسم نیاز داشته باشیم به طبیب روح نیازمندیم، گفت: نکته دیگر این است که طبق وعده الهی در قرآن کریم به زودی اسلام سراسر کره زمین را فرا می گیرد و زمینه نشر اسلام و حاکمیت دین در اختیار مسلمانان واقعی است که برای محقق شدن این وعده الهی به ابزارهای چون امام، مکتب و امت نیاز می باشد و امت نیز با اسلام شناسی معنی می یابد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: مردم باید برای رسیدن به معنای امت در نیل به وعده الهی، مسلمان واقعی باشند و این امر زمانی به دست می‌آید که اسلام شناس شوند و این مسئله نیز از آنجا که درس دین در حوزه علمیه آموزش داده می شود می بایست توسط روحانیون ترویج و تبلیغ گردد.

وی با اشاره به اینکه در واقع افرادی باید به حوزه علمیه بروند و اسلام را یاد بگیرند و معارف الهی و اسلامی را به مردم آموزش دهند، یادآور شد: برای شناخت اسلام متخصصینی باید وجود داشته باشند تا امت از این طریق به آموزه ها دست یابند که این کارشناسان، طلاب علوم دینی هستند و از این رو می‌توان تاکید کرد تنها تخصصی که جایگزین ندارد، تخصص آخوندی و طلبگی است.

حجت الاسلام حمید ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این نکات از همه مبلغین و صاحبان رسانه و جلسات و نیز والدین می خواهیم جوانان مستعد و علاقه‌مند را برای ورود به حوزه علمیه تشویق کنند تا نقش خویش را در نیل به اهداف اسلامی به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha