جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: به یاری خداوند بساط کرونا از کشور و جهان برچیده خواهد شد، اما سفره انفاق و همدلی مومنانه مردم ایران در کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت و با محور مساجد این کار انسانی تداوم می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مرحله دوم رزمایش ملی مواسات و احسان که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ملت ما را یاری کرد تا اخلاص را با همدلی تمرین کنند و در این آزمون بزرگ الهی نمره قبولی گرفتند و این انسانیت، گذشت و ایثار و موج مواسات و همدلی سرمایه دینی عظیمی برای کشور ماست که ایران را متمایز کرده است. 
 

وی افزود: رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه برای دستگیری از محرومان و نیازمندان به جریان افتاده است، همان گونه که امام علی(ع) با حفر چاه، تأسیس نخلستان و کاشت نهال تلاش کرد تا رزق خدا را برای بندگان به جریان اندازد. 
 

امام جمعه قزوین بیان کرد: گاهی انسان‌هایی هستند که مال دارند، اما به خاطر اینکه خود را در خدمت مال قرار داده‌اند، از نعمت رزق بهره ندارند و آن را نمی‌توانند در خدمت دیگران قرار دهند، لذا رزمایش مواسات نوعی تذکر به دیگران است تا بخشش را فراموش نکنند.  
 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب، شاهد گسترده شدن سفره رزق و روزی برای بندگان خدا هستیم و با کمک همه گروه‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بسیاری از محرومان از این سفره الهی در ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند.  
 

وی ابراز کرد: البته مسلمان فقط به فکر کمک به مسلمانان نیست و دغدغه همه مظلومان و مستضعفان را دارد، لذا در ایثار و گذشت و کمک‌های مردمی هیچ حد و مرزی نیست و انفاق ما می‌تواند شامل حال همه نیازمندان جهان نیز شود.  
 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با قدردانی از همه گروه‌ها، ادارات و نهادهایی که در رزمایش کمک مومنانه و مواسات مشارکت داشتند، گفت: سپاه و بسیج مانند دوران جنگ وارد میدان شده و با بسیج مردمی و جهاد گونه یک نهضت ملی راه انداخته‌اند تا با دعوت مردم به انفاق و گذشت به افزایش فضای معنوی ماه رمضان هم کمک شود.  
 

امام جمعه قزوین بیان کرد: به یاری خداوند بساط کرونا از کشور و جهان برچیده خواهد شد، اما سفره انفاق و همدلی مومنانه مردم ایران در کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت و با محور مساجد این کار انسانی تداوم می‌یابد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha