جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش قیمت برگه‏ های سهام عدالت به حدود ۱۱ میلیون تومان، آزاد سازی این سهام گشایش قابل توجهی در معیشت اقشار محروم به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با حضور در استودیو برنامه پیام با تبیین آثار و پیامدهای آزادسازی سهام عدالت، گفت: دستور رهبر انقلاب اسلامی به شرط رعایت شروط آن، دستاوردهای زیادی را به دنبال خواهد داشت؛ به عنوان یک خانواده پنج نفره صاحب ۵۵ میلیون تومان سرمایه خواهد بود.

امام جمعه تبریز افزود: عطش بازار سهام با تزریق حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، تا حدود زیادی جبران شده و بازار بورس از عمق بیشتری برخوردار شده و از حبابی شدن آن تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد. 

وی با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت موجب برقراری توازن بین بازار پولی(بانکها) و بازار سرمایه(سهام) خواهد شد، تصریح کرد: آزادسازی این سهام موجب ترویج فرهنگ سهامداری جمعی و افزایش مهارت مردم در نگاهداشت اموال خود خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: سهام عدالت در دست مردم یک بازار «مردم پایه» با حدود ۵۰ میلیون عضو برای اولین بار شکل می دهد و زیرساخت تحولات زیادی در این عرصه پدید می آورد.

امام جمعه تبریز در ادامه و در پاسخ به این سؤال که هدف آمریکا از تهیه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحـاتی ایران چیست؟ گفت: طبق قطعنامه ۲۳۳۱ در ۲۷مهرماه ۹۹، تحریم تسلیحاتی ایران پایان یافته و ما می‏ توانیم برای خرید یا صدور اسلحه اقدام کنیم، تصور این که ایران بتواند سلاح بفروشد یا سلاح های موردنیاز خود به خصوص هواپیماهای جنگنده خرید کند؛ دیوانه ‏کننده است. وی افزود: بر این اساس اکنون آمریکا دست به کار شده است تا با تهیه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و بردن آن به شورای امنیت، راه را بر ایران ببندد، اما راه بر آمریکا بسته است. چون او دوسال است از توافق برجام خارج شده است و این برای آمریکا منتفی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: حتی اگر آمریکا موفق شود با فشار بر اروپا قطعنامه ‏ای را به شورای امنیت ببرد، این اقدام با وتوی روسیه و چین روبرو شده و خنثی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ترامپ با این اقدامات دو هدف اصلی را دنبال می‏ کند، گفت: ترامپ با فضاسازی روانی بر علیه ایران می خواهد برای انتخابات آبان ماه آمریکا شوی تبلیغاتی راه بیندازد تا حتی‏ المقدور نگذارد یک ماه قبل از انتخابات با رفع تحریم تسلیحاتی برگ برنده دیگری برای پیروزی‏ اش بسوزد.

امام جمعه تبریز افزود: با این جنگ روانی، کشورهایی را که احتمالاً قصد معامله تسلیحاتی با ایران دارد را بترساند و آنان را از معامله با ایران منصرف سازد. 

وی با تذکر اینکه نباید کسی ساده انگاری کند و به تصور این که اگر ترامپ برود امید بازگشت شرایط هست، تصریح کرد: موضوع تحریم تسلیحاتی ایران از موارد مورد توافق دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است. لذا حتی با پیروزی دموکراتها، اوضاع فرقی نخواهد کرد.

سوال دیگر مجری برنامه پیام هفته در خصوص علت تحرکات اخیر داعش در عراق بود که امام جمعه تبریز این تحرکات را این چنین تحلیل کرد: داعش در ایام شیوع کرونا بیش از ۱۵۰عملیات ایذایی را در عراق سامان داده است. این تهاجم اگر چه از چهار نقطه انجام شد اما حمله به حشد، در اطراف سامراء با تجهیزات مدرن و پیشرفته و نیروهای جدید را می‏توان سنگین ترین حملات داعش در سه سال گذشته دانست.

وی اضافه کرد: تهاجم به سامراء بخاطر قرار گرفتن بر سر راه ترانزیت سلاح و نیرو از شمال به جنوب عراق و نیز نزدیکی به بغداد و تلاش برای تصرف سامرا، حکایت از آن دارد که داعش می خواهد حتی بغداد را نیز ناامن سازد. چون تصرف سامراء عملیات ایذایی در بغداد و اطراف آن را تسهیل خواهد کرد. همچنین حملات شدید انفجاری به تنگه راهبردی جرف الصخر که گلوگاه تسلط بر بغداد است شاهدی دیگر بر این موضوع است. علاوه بر این که طی شبهای گذشته حملاتی در دیاله و جلولا، در ۴۰کیلومتری مرز ایران نیز به حشد انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در تبیین ریشه این تحرکات، گفت: علت اصلی این تحرکات را باید در طراحی‏ های شیطانی آمریکا جست‌وجو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گام اول آمریکا برای اضمحلال جبهه مقاومت در عراق را آشوب سازی در مناطق شیعی به بهانه مطالبات مردمی دانست و گفت: حملات مشکوک و پیاپی به حشدالشعبی برای عصبانی سازی حشد و وادار کردن آن به واکنش‌های عجولانه یکی دیگر از این قدم ها است.

امام جمعه تبریز بازسازی و فعال سازی هسته ‏های داعش برای افزایش حملات ایذایی و متعدد در عراق را گام سوم آمریکا برای از بین بردن جبهه مقاومت در عراق عنوان کرد. 

وی این اشتباه راهبردی آمریکا و حملات داعش را موجب انسجام بیشتر گروه های سیاسی و حمایت جدی‏ تر از حشد دانست و گفت: این بار نیز مزدوران آمریکایی داعش، طعم شکست های سنگین‏ تر را خواهند چشید چنانچه در روزهای اخیر با ضرب شصت محکم و قاطع حشدالشعبی مواجه شدند.

اهداف آمریکا از بازگشت آشوب‏‌ها به لبنان سؤال دیگر برنامه پیام جمعه بود که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پاسخ به آن، گفت: پس از سی سال حاکمیت هواداران آمریکا این اولین بار بود که یک نخست وزیر مستقل بر پست صدارت لبنان تکیه می‏زد. چیزی که یک شکست تاریخی برای استکبار و عوامل او محسوب می‏شد. وی اضافه کرد: در فاصله این سه ماه، حسان دیاب که مواضع نزدیک به حزب الله داشته و جزو رجال بی‏حاشیه و خوشنام لبنان به شمار می‏رفت توانست آرامش را به لبنان برگرداند و در مقابله با کرونا عملکرد موفقی را از خود به جای بگذارد و همچنین به سراغ نظام مالی و اقتصادی لبنان برود و مطالبات مردم برای شفاف سازی و فسادستیزی را درخواست نماید.

نماینده ولی فقیه در استان گام سوم حسان دیاب را خوشایند هواداران آمریکا در لبنان ندانست و گفت: به دلیل اینکه بانک مرکزی لبنان، همان نقطه کانونی فساد اقتصادی این کشور محسوب می ‏شود، به محض این که حسان دیاب بر روی بانک مرکزی دست گذاشت، سعد حریری سراسیمه از پاریس به بیروت آمد و آشوب‌های خیابانی در بیروت و چند شهر دیگر کلید خورد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، گفت: پیامبر(ص) می فرمایند؛ حسن، حسن نامیده شد چون با احسان خدا آسمان‏ها و زمین‏ها به پا ایستاده است و حسین از احسان مشتق شده است و علی و حسن دو اسم از اسمای خداوند است و حسین مصغّر حسن است. وی ادامه داد: همچنین پیامبر اکرم می فرمایند با حسن، احسان داده شدید و با حسین به سعادت می‏رسید و به وی متوسل می‏شوید، بدانید که حسین دری از درهای بهشت است؛ هر که با وی عناد ورزد خداوند باد بهشت را بر او حرام خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه تجلی عینی اسم الهی «احسان»، وجود مبارک امام حسن(ع) است، گفت: اسم الهی «احسان» تا آنجایی مُعظَم است که برپادارنده عالم هستی است: بِإِحْسَانِ اللَّهِ قَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: اسماءالله، برای جریان و سریان در عالم و همچنین استفاضه‏ همه آفرینش از آنها، مَجرا و طریق افاضه دارند و مجرای افاضه احسان الله، حضرت امام حسن(ع) است.

امام جمعه تبریز با اشاره کلامی از حضرت علی(ع) در خصوص ارزش واقعی انسان، گفت: حضرت فرموده اند: ارزش هر کس بستگی به احسان او یعنی مجموعه معرفت صحیح و عمل به آن دارد. قیمت هر انسانی به نیکویی و احسان اوست. به همین دلیل در دعای روز یازدهم این ماه عزیز داریم: اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَانَ وَ کَرِّهْ إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیَانَ.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه در توصیف شب های قدر این لیالی را، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی دانست و گفت: حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون».

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد، گفت: به مجرمین اجازه نمیدهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن‏جا جای عذرخواهی نیست. اینجا که میدان هست، اینجا که اجازه هست، اینجا که عذرخواهی برای شما درجه میآفریند، گناهان را می شوید و شما را پاک و نورانی میکند، از خدای متعال عذرخواهی کنید. 

وی با تاکید بر اینکه در فرصت شب های قدر خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید، ادامه داد: خداوند می فرماید «فاذکرونی اذکرکم»؛ مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در این شب ها دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید، گفت: مناسبت شب قدر، یکی مناسبت دعا و تضرع و توجه به پروردگار است که ماه رمضان به خصوص شبهای قدر، بهار توجه دلها و ذکر و خشوع و تضرع است و بهانه و مناسبتی است برای اینکه دلهایمان را با مقام والای امیرمؤمنان و سرور متقیان عالم قدری آشنا کنیم و درس بگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha