شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم خطه آذربایجان در راستای درمان و کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا با محوریت مساجد، صحنه هایی بی نظیر از همدلی و کمک مؤمنانه به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز دوشنبه در نشست هم اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه ۲۵ روز قبل از فرمان رهبری رزمایش مواسات در خطه آذربایجان شروع شده بود، گفت: مردم استان ما از اوایل فروردین ماه سال جاری با تشکیل ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا شتافتند.

امام جمعه تبریز افزود: بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، بسیج مردمی، سپاه پاسداران انقلاب و پویش مردمی رحمت با همه امکانات و بصورت جهادی وارد میدان عمل شدند تا با اقدامات خود آلام مردم نیازمند و آسیب دیده را تسکین دهند.

وی با اشاره به آماده سازی و توزیع هزاران بسته معیشتی از طرف مردم نیک اندیش و خیران استان، گفت:  تاکنون ۱۵۰ هزار بسته معیشتی از سوی سپاه و بسیج همزمان با حلول ماه رمضان و شب میلاد امام حسن(ع) در بین اقشار مختلف مردم توزیع شده است.

وی ادامه داد : همچنین در این ایام ۲۵ هزار بسته معیشتی از سوی ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت و ۸ هزار بسته معیشتی از سوی پویش مردمی رحمت بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا توزیع شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شکوه همدلی مردم در مساجد این خطه از ایران اسلامی بسیار تماشایی است، گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا مردم تولید ماسک و مواد ضدعفونی را در مساجد از سر گرفتند و هم اکنون هم با تهیه و توزیع بسته های معیشتی صحنه هایی از ایثار و فداکاری مؤمنانه و رزمایش مواسات را به منصه ظهور رسانده اند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به نقش آفرینی طلاب و روحانیون در این عرصه کمک های مؤمنانه، گفت: در کنار کارهای ارزشمند فرهنگی و جهادی در ضدعفونی معابر و خیابان ها طلاب حوزه علمیه تبریز وظیفه نظارت بر امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی را بر عهده گرفتند که این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از اقدامات کمیته امداد امام و بهزیستی استان که در مجموع با ۷ میلیارد تومان اعتبار به یاری افراد تحت پوشش خود شتافته اند و همچنین ۵ هزار نفر هم به مددجویان کمیته امداد در این ایام اضافه شده است تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد : در ایام کرونایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ۳۰ هزار پرس غذای گرم نیز در بین خانواده های تحت پوشش توزیع کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از همکاری و همراهی همه یگان های نیروی های مسلح و همراهی دانشگاه علوم پزشکی برای کمک‌ رسانی به نیازمندان تقدیر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha