چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امروز طلاب و روحانیون در کنار اقدامات جهادی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، باید در عرصه پاسخگویی به شبهات به صورت جدی وارد میدان شوند و اجازه ندهند مطالب کذب فضای مجازی در افکار مردم ریشه کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار رؤسای نهادهای رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالیت های جهادی و فرهنگی روحانیت در ایام کرونا  که در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد، گفت: با توجه به نقش رسانه ها و فضای مجازی در دنیای امروز و انحرافات و شبهاتی که در این فضا علیه اسلام ناب و شیعه ایجاد می شود، حضور جدی حوزه و روحانیت در این عرصه ضروری به نظر می رسد.

امام جمعه تبریز افزود: امروز فضای مجازی مخاطبان بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و می توان از این ظرفیت برای تبلیغ و تبیین دین و مقابله با شبهات استفاده کرد.

وی از خدمات طلاب و سایر گروه های مردمی در قالب نیروهای جهادی، و تدفین و تغسیل اموات کرونایی تجلیل کرد، گفت: امروز طلاب و روحانیون در کنار این اقدامات ارزشمند جهادی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم است، باید در عرصه پاسخگویی به شبهات به صورت جدی وارد میدان شوند و اجازه ندهند مطالب کذب فضای مجازی در افکار مردم ریشه کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید در تحقق گام دوم انقلاب پیش قدم باشند که در تبریز در این راستا حرکات خوبی آغاز شده است.

امام جمعه تبریز بیانیه گام دوم را منشور آینده انقلاب دانست و گفت: مخاطب این بیانیه بیشتر جوانان هستند؛ در طول تاریخ نیز در تمامی عرصه‌ها هر انقلابی اتفاق افتاده، جوانان آنجا حضور داشته اند.

وی افزود: جوان مؤمن دغدغه‌مند انقلابی مورد توجه رهبری در به دوش گرفتن بار انقلاب است؛ جوانی سرمایه بزرگ انسان بوده و بیش از آنکه به آشفتگی‌های این دوره توجه شود باید به استعدادهای این دوره از زندگی دقت شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با تاکید بر حفظ استقلال دفاتر نهادهای نمایندگی رهبری در دانشگاه، گفت: مسئولان نهاد در جهت شناسایی افراد خدوم، معتقد، متدین و انقلابی برای آینده نظام و انقلاب تلاش جهادی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha