پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید کاظم مدرسی یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه حضور میدانی ائمه جمعه و روحانیت هنگام بحران کرونا تأثیر مثبتی بر روحیه مردم داشت، گفت: روحانیت در بحران کرونا به وظیفه ذاتی خود عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، در خصوص فعالیت‌های بخش مرکزی یزد در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، اظهار داشت: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر یاری رساندن به مستضعفان و همچنین آسیب‌دیدگان از کرونا، کار را در این منطقه آغاز کردیم و با دعوت از خیران و عموم مردم به جمع‌آوری کمک‌ ها پرداختیم که مردم هم به واقع پای کار آمدند و مشارکت کردند و ماحصل این مشارکت‌ها به خوبی بین مستضعفان توزیع شد.

وی افزود: البته فعالیت‌های شهرستان همزمان با شیوع کرونا آغاز شد و در این راستا اقداماتی در زمینه کمک به محرومان و ضدعفونی معابر داشتیم اما پس از خواسته رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان، کار بسیار گسترده‌تر و منظم‌تر و به صورت سازماندهی شده پیش رفت و در این راستا نهادهای مختلف از جمله فرمانداری، سپاه پاسداران، کمیته امداد، بسیج، بهزیستی و... در کنار عموم مردم و خیران قرار گرفتند و به یاری محرومان و آسیب دیدگان شتافتند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی درباره چگونگی شناسایی اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا، گفت: برای شناسایی محرومان و مستضعفان ابتدا از مسئول کمیته امداد خواستیم که مستضعفان منطقه را معرفی کند، همچنین در ادامه به شناسایی قشر آسیب‌دیده از کرونا پرداختیم، مانند کارگران روزمزد، کارگران هتل‌ها، پیک‌های موتوری و... پس از این کار یک بانک اطلاعاتی تشکیل دادیم تا به وسیله آن بتوانیم از موازی‌کاری و ارائه کمک چند باره به یک خانواده جلوگیری کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه حضور میدانی ائمه جمعه و روحانیت هنگام بحران کرونا تأثیر مثبتی بر روحیه مردم داشت، گفت: روحانیت سه وظیفه اصلی دارد که شامل تبلیغ دین، دفاع از دین و خدمت‌رسانی به مسلمانان است و هر سه این وظایف باید در کنار هم انجام شود، همچنین در کنار این سه وظیفه روحانیت باید فعالیت هایی از جمله پژوهش، مطالعه علم اخلاق، مردم‌داری و رصد مشکلات را نصب‌العین قرار دهد تا بتواند به خوبی از عهده وظایف بربیاید.

وی ادامه داد: خوشبختانه روحانیت با حضور به موقع و مؤثر در رزمایش مواسات و همدلی نشان دادند وظیفه‌ای را که به واسطه پوشیدن لباس روحانیت بر عهده آنان است، به خوبی انجام دادند و ان‌شاءالله این اتفاق سبب رضایت خداوند متعال و مردم خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی در خصوص کمک‌های اعطایی در بخش مرکزی یزد گفت: در این راستا ۳۰۰ بسته معیشتی تهیه و در بین عموم مردم توزیع کردیم، همچنین صد کیسه برنج به همراه ۲۰ میلیون تومان بن خرید ارزاق و ۱۲۰۰ کیلو گوشت قربانی هم در بین محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد بر ضرورت استمرار برنامه‌هایی مانند رزمایش مواسات تأکید کرد و گفت: چنین برنامه‌هایی نه تنها در یک مقطع بلکه باید در طول سال ادامه داشته باشد. تا زمانی که می‌توان به محرومان و نیازمندان رسیدگی کرد و این عزیزان را شاد کرد، نباید دست از کار کشید؛ بهتر است این وحدت و همدلی کماکان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha