سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر / نشست ائمه جمعه استان با مدیر حوزه علمیه استان همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اسلام امانتی در دست حوزه‌های علمیه است که با خون دل‌های فراوان به این جا رسیده، گفت: حوزه علمیه را شجره طیبه‌ای باید نامید که بقای اسم اسلام وابسته به بقای آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در نشست ائمه جمعه استان با مدیر حوزه علمیه استان، اظهار داشت: در شروع این جلسه باید از خدمات و زحمات آیت الله موسوی اصفهانی در حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب، تشکر ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به جلسه رهبر معظم انقلاب با ستاد ملی مبارزه با کرونا، ابراز کرد: حضرت آقا در این جلسه به دو نکته اساسی اشاره فرمودند که ائمه جمعه باید نسبت به تبیین آن در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه همدان تبیین حرکت عظیم مردم در مقابله با کرونا را نکته اول سخنان مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: همه نهادها و سازمان‌ها چه مردمی و چه مسئولان، پس از شیوع کرونا به صورت جهادی در میدان حاضر شدند و لذا باید از این حرکت جهادی تقدیر کرد.

وی با اشاره به شکستن بت‌ها توسط حضرت ابراهیم(ع) که نتیجه‌اش بیدار شدن جامعه آن زمان بود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ایجاد مشکل در غرب به دلیل عدم مدیریت است،  و این مشکل باید در جامعه تبیین شود و چرا که تبیین مدیریت در کشور، همانند شکستن بت‌هایی است که با آن جامعه بیدار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه باید این ظرفیت عظیم به وجود آمده را حفظ کرد، یادآور شد: امروز در فضای مجازی غرب را بهشت آرزوهای مردم معرفی می‌کنند، بنابراین پس از بازگشایی نمازهای جمعه، فرصت خوبی است تا ائمه جمعه به تبیین مسئله غرب شناسی در خطبه ها بپردازند.

وی در ادامه به ثبت نام حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه را شجره طیبه‌ای باید نامید که بقای اسم اسلام وابسته به بقای آن است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اسلام امانتی در دست حوزه‌های علمیه است که با خون دل‌های فراوان به این جا رسیده، خاطرنشان کرد: در ادامه راه و در جذب جوانان به حوزه باید نقاط مثبت گذشته را مشاهده کنیم و به طور مثال، زمانی که روستایی همانند مهاجران را مورد بررسی قرار می دهیم که چگونه دارای ۱۰۰ طلبه فعال است، به نقش امام جمعه و روحانیت در این اتفاق می رسیم.

وی حلقات صالحین را یکی از مکان‌هایی عنوان کرد که بیشترین جذب را برای حوزه‌ها دارد و بیان کرد: بسیاری از افراد با نشستن پای منبر یک روحانی، جذب حوزه شده‌اند و این تأکید بر نقش روحانیت و طلاب موفق تأثیر در جذب جوانان دارد.

امام جمعه همدان در پایان با تقدیر از خدمات ائمه جمعه در قرارگاه مواسات، عنوان کرد: در تقسیم بسته‌ها در بین نیازمندان، زحمات زیادی کشیده شده است اما از آنجایی که روستاها از دسترسی کمتری برخوردار هستند، کمتر مورد توجه بوده‌اند؛ بنابراین باید کمک هایی را هم به این سمت سوق دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha