جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دلال بازی

حوزه/ حجت الاسلام غفاری قره‌باغ با اشاره به موانع تحقق جهش تولید، گفت: امروز دلال‌ها کمر اقتصاد را شکسته‌اند و جنس را به بهای ناچیز از تولید کننده و کشاورز می‌خرند و به چندین برابر قیمت می‌فروشند که در این راه هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر می‌شوند.

حجت الاسلام سید احمد غفاری قره‌باغ در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در ارومیه به تفاوت‌های مواسات و انفاق اشاره کرد و گفت: آنچه که این روزها در سراسر کشور اتفاق می‌افتد انفاق است و با مواسات متفاوت می‌باشد، در مواسات فرد، نیازمند را در زندگی خود شریک می‌کند مثل امام حسن مجتبی (ع) که دو بار و امام صادق (ع) شش بار  اموالشان را بین مردم تقسیم کردند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی هم در مبارزه با کرونا و هم در رزمایش انفاق و کمک مؤمنانه در لبیک به فرمان رهبر انقلاب خوب وظیفه خود را تشخیص دادند و به تکلیف عمل کردند.


عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران بیان داشت: کرم اهل بیت (ع) در رسیدگی به فقرا بسیار زیاد بود، به طوری که هم مسلمان و هم غیر مسلمان را شامل می‌شد که به صورت نمونه می‌توان به کمک امیرالمؤمنین (ع) به پیرمرد مسیحی اشاره کرد.
 

بنای حکومت اسلامی ایجاد اشتغال است نه فقیرپروری

وی افزود: بنای حکومت اسلامی این نیست که عده‌ای تلاش کنند و زحمت بکشند و عده‌ای راحت در خانه بنشینند و ماهیانه مستمری خود را از جهادگران دریافت کنند، بلکه حکومت اسلامی زمینه اشتغال مردم را فراهم می‌سازد تا هر کسی نان بازوی خود را بخورد و در این برهه از زمان با توجه به درگیری کشور با ویروس کرونا و تنگنای اقتصادی رهبر انقلاب دستور رسیدگی به آسیب‌دیدگان این ویروس را صادر کردند و مردم هم اطاعت کردند.


جهش تولید با اقتصاد اسلامی محقق می شود نه با تفکر سرمایه داری

حجت الاسلام غفاری قره‌باغ در ادامه به راه‌های ایجاد اشتغال اشاره و تصریح کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، اشتفال با جهش تولید فراهم می‌شود و عده‌ای با تفکرات غیر اسلامی جهش تولید را معنا می‌کنند که این صحیح نیست و جهش تولید بزرگ کردن کارخانه‌ها و چاق کردن سرمایه داران نیست و بلکه معنای جهش تولید راه اندازی جریان‌های مولد است که همه مردم بتوانند ایجاد اشتغال کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل حاشیه نشینی در شهرها کوچ مردم به شهر به دلیل نبود درآمد در روستاها است، در حالی که امروزه روستاهای کشور بهترین فرصت را برای ایجاد اشتغال مردم و تحقق جهش تولید در اختیار دارند که نگاه و توجه مسئولین این امر را ممکن می‌کند.

دلال‌ها کمر اقتصاد را شکسته‌اند

عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران اضافه کرد: جهش تولید باید با مفاهیم ناب اسلامی و توجه به اقتصاد اسلامی و دوری از نظام سرمایه‌داری و اندیشه لیبرالیستی ممکن است و در اقتصاد اسلامی واسطه حق مالکیت ندارد و فقط باید حق العمل دریافت کند، در حالی که امروزه دلال‌ها کمر اقتصاد را شکسته‌اند و جنس را به بهای ناچیز از تولید کننده و کشاورز می‌خرند و به چندین برابر قیمت می‌فروشند که در این راه هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر می‌شوند.

وی افزود: علت فقر و وجود مشکلات اقتصادی ناشی از نفوذ تفکر لیبرالیستی و نظام سرمایه‌داری و دوری از اقتصاد اسلامی در بدنه جریان‌های تصمیم‌گیر اقتصادی کشور است.

ضرورت کوتاه کردن دست دلال‌ها

حجت الاسلام قره‌باغی تصریح کرد: نگاه ویژه به کشاورزو تولید کننده و کوتاه شدن دست دلال‌ها از اقتصاد کشور هم جهش تولید را محقق می‌سازد و هم فقر را از بین می‌برد و عده‌ای که با اجرای اقتصاد اسلامی منافعشان به خطر می‌افتد در مقابل جهش تولید مقاومت می‌کنند.

وی در پایان گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات مختلفشان بیان کرده‌اند باید امروز مهم‌ترین دغدغه قشر انقلابی و جهادی کشور تحقق شعار جهش تولید و راه‌اندازی جربان‌های مولد در کشور باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha