چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسابقه مفازا

حوزه/ سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی تلویزیونی «ان للمتقین مفازا» همچون سالهای گذشته از ابتدای ماه مبارک رمضان در شبکه الکوثر به روی آنتن رفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مسابقه مفازا که از مهمترین مسابقات تلویزیونی قرآن کریم در سطح بین المللی محسوب می شود امسال نیز با قدرت وقولی افزونتر قاریان و عاشقان قرآن کریم را گردهم آورده تا در یک ماراتن سخت وجذاب با یکدیگر از طریق ارتباط تصویری رقابت پرداخته و افتخار دیگری را بر افتخارات گذشته خود بیفزایند.

مسعود عسگری، تهیه کننده و کارگردان برنامه اظهار داشت : خوشبختانه امسال با تعهدات تبلیغاتی وبسیار تاثیرگذار از سوی گروه معارف شبکه الکوثر صورت گرفته به شرکت کنندگان بی شماری ازکشورهای مختلف دنیا چون مصر ،افغانستان ، عراق ، برزیل، آلمان ، سوئد ، هلند ، اندونزی ، استرالیا ، لیبی ، الجزایر ، مغرب ، پاکستان ، ایران و سایرنقاط برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اند که پس از بررسی کارشناسی برنامه افراد واجدشرایط انتخاب و در مسابقات شرکت می نمایند.

وی افزود : قضاوت این دوره از مسابقات را داورانی از مصر ، عراق ،سوریه ، لبنان ، افغانستان و ایران بر عهده دارند که از دو طریق ارتباط تصویری و حضوردر استودیو این اتفاق صورت می پذیرد.

عسگری خاطرنشان کرد : حضور محوری یک مجری کارشناس به عنوان پیوند دهنده ی کلیه آیتمها و اجرای گوناگون برنامه به همراه یک داور ایرانی در استودیو برنامه از نکات دیگری است که همچون سالهای گذشته جز ساختار برنامه است که البته در مراحل پایانی مسابقه دو داور از کشورهای دیگر نیز به ایران آمده و در استودیو حضور خواهند یافت .

وی گفت: تغییرات عمده ای نیز در طراحی و اجراء این دکور با توجه به ساختار ونیز گرافیک برنامه نسبت به سالهای گذشته صورت پذیرفته تا در کنار محتوا غنی برنامه از نظر    بایک فضای تصویری گرم و گره خورده با گرافیک آیتم‌های تولیدی برنامه مخاطبین همراه سازیم.

وی در در زمینه شیوه اجرایی این مسابقه نیز اظهار داشت:در هر قسمت 4 شرکت کننده از طریق ارتباط تصویری به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید که قبلا از طریق قرعه انتخاب و به آنها اعلام  شده است  پرداخته و داوران  بین المللی قرآن که جملگی آنان نیز از طریق ارتباط تصویری با استودیو و مجری برنامه در ارتباط هستند در چهار بخش تجوید ، صوت ، وقف و ابتدا ولحن به قرائت آنها امتیاز می دهند .

تهیه کننده و کارگردان  الکوثر  گفت: مرحله مقدماتی در چهاردوره شش قسمتی  برگزار و در هر دوره همه داوران تغییر می کنندوشش نفری که در هر دوره بیشترین امتیاز را کسب می کنند به مرحله بعدی دوره راه می یابند و در نهایت 24 نفر برتری که بیشترین   امتیاز را  کسب کرده اند به مرحله بعدی و نیمه نهایی راه یافته و باهم رقابت می کنند.

وی افزود: در پایان هر قسمت با حضور مجری برنامه و داوران مسابقه به بیان نظرات خود وبیان اشکالات هر قاری پرداخته وبصورت مصداقی آنها را بیان کرده تا قاریان ضمن آگاهی از دلایل کسر امتیاز خود، بر اشکلاتشان در بخشهای گوناگون داوری پی برده و در صدد رفع آنها بر آیند . لذا این برنامه بهترین کلاس آموزشی در سطح بین المللی برای قاریان محسوب می شود.

به گفته وی، در مرحله نیمه نهایی مسابقه قرآنی مفازا قاریان برتر با یکدیگر به رقابت پرداخته و در پایان این رقابت ها 50  نفر برتر به فینال راه یافته و در مرحله فینال مسابقه همزمان با شب عید سعید فطر به رقابت تا نفرات برتر این مسابقات مشخص شوند و به برندگان هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

عسگری در پایان اظهار داشت با تلاشها و حمایتهای صورت گرفته از سوی مدیریت شبکه الکوثر و مدیریت گروه معارف که لحظه به لحظه در کنار وهم پای عوامل تولیدی برنامه شرکت نموده و از هیچ کوشش برای ارتقاء سطح برنامه و برگزاری مطلوب آن دریغ نمی ورزند ، امید داریم مسابقات مفازا همچون سالهای گذشته مورد توجه عاشقان قرآن کریم و مخاطبان بی شمار خود در سراسر جهان قرارگرفته و با توجه به اقدامات صورت گرفته اجرا و استقبال بی نظیر شرکت کنندگان با قدرت جایگاه خود را به عنوان موفق ترین مسابقه بین المللی قرآنی در سطح جهانی تثبیت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha