سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سالاری مکی

حوزه/ سال مالی گذشته حوزه علمیه خراسان شمالی در مجموع ۷۵ میلیون تومان ابلاغ از اعتبارات استانی داشت که تنها ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از این مبلغ اندک تخصیص یافت.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد طلاب استان از طریق فضای مجازی دروس خود را دریافت و پیگیری می‌کنند.

استفاده ۹۳ درصدی طلاب از آموزش مجازی

وی افزود: با توجه به همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس علمیه، اکنون بیش از ۹۳ درصد از طلاب ما جلسات درسی را از فضای مجازی دریافت می‌کنند و حتی درس‌های اخلاق مدارس علمیه استان از بستر پیام‌رسان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار امیدواری کرد که با کاهش شیوع کرونا و مهیا شدن شرایط، در آینده نزدیک کلاس‌های حضوری دروس حوزوی برقرار شده و طلاب بتوانند از ظرفیت کامل تعلیم و تعلم در حوزه‌های علمیه بهره ببرند.

سهم ناچیز حوزه از اعتبارات استانی

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخورداری اندک حوزه علمیه از اعتبارات استانی، اظهار کرد: سال گذشته مالی حوزه علمیه خراسان شمالی در مجموع ۷۵ میلیون تومان ابلاغ از اعتبارات استانی داشت که تنها ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از این مبلغ اندک تخصیص یافت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: البته در سال جاری مقرر شده از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای حوزه علمیه خراسان شمالی ابلاغ بزنند که امید داریم بخش قابل‌توجهی از این اعتبار تخصیص یابد.

سهم ۰ درصدی توسعه زیرساخت‌های حوزوی از اعتبارات استانی

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون در بحث توسعه زیرساخت‌های حوزوی نتوانسته‌ایم اعتباری از استان بگیریم، آن هم در حالی که تنها در مرکز استان تعداد طلاب و روحانیان با احتساب خانواده‌های آن‌ها بالغ‌ بر ۴ هزار و ۶۰۰ نفر است و باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسائل و کاستی‌های این قشر صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha