جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / نشست ائمه جمعه استان با مدیر حوزه علمیه استان همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه متعلق به شخص یا نهاد خاصی نیست، بلکه متعلق به امام زمان(عج) است و لذا خواهش ما از برادران سپاه و اقشار متدین این است که در نشست و برخاست‌های خود نسبت به تبلیغ برای ثبت نام حوزه‌ها فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان ظهر امروز در نشست با ائمه جمعه استان، اظهار داشت: از آنجایی که در ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه قرار داریم و به دلیل شرایط موجود که مراسم‌های مذهبی نیز تعطیل است، نیازمند کمک ائمه جمعه در این رابطه هستیم.

وی افزود: در گذشته با استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه، بسیاری از جوانان مستعد از زمان ثبت نام مطلع می‌شدند و اقدام به ثبت نام می‌کردند، اما در شرایط فعلی نه تنها ائمه جمعه، بلکه همه طلاب و مبلغان می‌توانند برای این موضوع تبلیغ کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه در فصل ثبت نام باید حداکثر تلاش خود را انجام دهیم، مطرح کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که باید از آن به صورت ویژه استفاده کرد، صدا و سیما و برنامه‌های این چنینی است که در دسترس عموم مردم است.

وی با بیان اینکه حلقات صالحین نیز یکی از ظرفیت‌های فعال برای جذب جوانان مستعد به حوزه است، گفت: حوزه متعلق به شخص یا نهاد خاصی نیست، بلکه متعلق به امام زمان(عج) است و لذا خواهش ما از برادران سپاه و اقشار متدین این است که در نشست و برخاست‌های خود نسبت به تبلیغ برای ثبت نام حوزه‌ها فعالیت داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به حضور خود در حوزه علمیه، یادآور شد: زمانی که در نوجوانی یک روحانی برای روضه به منزل ما آمد، پیشنهاد حضور بنده در حوزه را ارائه داد و خداوند منت بر سر ما گذاشت و بنده وارد حوزه شدم و از آن به بعد هر شب برای آن روحانی بزرگوار دعا می‌کنم.

وی با بیان اینکه حضور در حوزه سعادت می‌خواهد، عنوان کرد: طلاب مستقر و طرح هجرت و باقی مبلغان در رابطه با تبلیغ نباید بی تفاوت باشند و لازم به ذکر است که این تبلیغ اختصاص به برادران ندارد، بلکه باید برای حوزه خواهران نیز اقدام به تبلیغ کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمان تبلیغ باید مزایا و مشکلات حوزه را با هم بیان کنیم و بگوییم که بزرگترین علما و مراجع تقلید و محققان اسلام، این علمای حوزه‌های علمیه بوده‌اند که با مشکلاتی سخت‌تر از زمان فعلی، استقامت کردند و دین را به دست ما رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha