جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمدنبی موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه مشکل فاضلاب اهواز به‌زودی حل خواهد شد، گفت: با پیگیری‌های متعدد و با عنایت رهبر معظم انقلاب و همچنین تخصیص اعتبار تعیین‌شده، طراحی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد گرفت و با ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، مشکل فاضلاب اهواز حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در حاشیه بازدید از کوی مشعلی با تسلیت ایام شهادت و سوگواری حضرت امیرالمؤمنین(ع)، اظهارداشت: محله‌های گوناگون کوی مشعلی دارای مشکلات بسیار است، اما وضعیت فاضلاب هشت ماه گذشته با الآن متفاوت و بهتر شده است.

وی با اشاره به این‌که 80 درصد لوله‌کشی شاه‌لوله‌ها در کوی مشعلی تقریباً حل شده است، بیان کرد: در خیابان اصلی کوی مشعلی تقریباً تمام لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده و شهرداری منطقه نیز به‌زودی آسفالت و فضای سبز را انجام خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که جدایی منطقه کوت عبدالله و کارون از اهواز از جمله مشکلات موجود است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسترسازی و تعیین حدود صورت نگرفته و اکنون مسئولان در خدمات‌دهی و مردم هم در پیگیری خدمات‌های شهری دچار سرگردانی هستند و مسأله اهواز و کارون باید مشخص شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که مشکل اساسی در کوی مشعلی و برخی از دیگر مناطق، تعیین حدود است، اظهارداشت: مطالبه جدی مردم توجه به این مسأله است و متولیان تعیین حدود برای همیشه این مشکل را حل کنند.

وی با اشاره به این‌که برخی نقاط کوی مشعلی در نقشه جامع فضای سبز لحاظ شده اما با کمال تأسف به دلیل عدم تعیین حدود، تعدادی فرصت‌طلب به دنبال زمین‌خواری بوده و این زمین‌خواری در کوی مشعلی کاملاً محسوس است و باید مانع آن شد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که مسئولان به دنبال حل اساسی مشکل باشند، ادامه داد: برای دارندگان گاومیش فضایی در نزدیکی رودخانه تدارک دیده شود؛ راهکار نخست و کوتاه مدت در کوی مشعلی نسبت به این مسأله، تعبیه سطل‌های مخصوص برای فضولات است و در ادامه نیز باید برای جابجایی گاومیش‌داران به مکان مناسب، اقدام لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد به نقش اساسی مردم در رفع مشکلات مربوط به منطقه اشاره و گفت: اگر در هر کوچه‌ای بعد از پاک‌سازی و بازسازی آن، فضولات گاومیش ریخته شد، مردم باید تذکر لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه بنده مسئولیت اجرایی ندارم اما مسئولیت پیگیری دارم، بیان کرد: مناطق گوناگونی که از آن‌ها بازدید انجام می‌دهم، یا قول نمی‌دهم و یا در صورت قول دادن، آن را از مسئولان پیگیری خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به ایجاد بارقه امید در میان مردم بر اثر برخی اقدامات صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: در اهواز کار بسیار فراوان است و اولویت نخست، حل معضل فاضلاب و تلقی آب و فاضلاب است که خوشبختانه با پیگیری‌های متعدد و با عنایت رهبر معظم انقلاب و همچنین تخصیص اعتبار تعیین‌شده، طراحی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد گرفت و با ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، مشکل فاضلاب اهواز حل می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha