پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مریم حسن پور

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: امسال که با وضعیت متفاوتی از سال های گذشته باید روز قدس را گرامی بداریم و با توجه به بحران ویروس کرونا راهپیمایی به شکل سالهای قبل برگزار نمی شود، به آن معنا نیست که روز جهانی قدس تعطیل است، بلکه قدس همیشه زنده و در قلب مسلمانان جای دارد.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: در همان سال های اولیه شکل گیری انقلاب اسلامی یعنی در ماه رمضان سال 1358، حضرت امام خمینی (ره)، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

وی اظهار کرد: روز جهانی قدس پیوند دیرین و عمیق با انقلاب اسلامی ایران دارد و  همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راهپیمایی گسترده مردمی بوده ایم و همه آزادی خواهان جهان با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «آمریکا عدوّالله» و «اسرائیل عدوّالله»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال رژیم صهیونیستی هستند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: طی چهار دهه گذشته مردم انقلابی ایران و نیز بسیاری از کشورها با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام کرده اند و شرکت زنان و مردان روزه دار در این راهپیمایی عظیم، حمایت از انقلاب انتفاضه و تجدید بیعت با فرمان تاریخی امام خمینی (ره)را نهادینه کرده است.

حسن پور خاطر نشان کرد: قدس هم از لحاظ دینی و مذهبی، و هم از لحاظ مسائل منطقه‌ای و جهانی برای مردم ما بسیار اهمیت دارد و قدس سرزمین مقدس مسلمان‌هاست و هرگز این سرزمین فراموش نخواهد شد.

وی ابراز کرد: هرگز آوارگی یک ملت از یاد نخواهد رفت و مردم مسلمان جهان همواره در این مسیر، و در این راه گام‌های استوار خودشان را برمی‌دارند تا آن روزی که سرزمین فلسطین  آزاد شود، و فلسطینی‌ها، به وطن خودشان برگردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: حق مسلم مسلمانان برگزاری آزادانه نماز بدون هر گونه قید و شرطی در مسجدالاقصی است و ظلم و اشغال صهیونیست ها نمی‌تواند برای همیشه و دائمی استوار باشد، و ملتی که برای آزادی سرزمین‌اش مبارزه می‌کند، بالاخره روزی پیروز خواهد شد، ولو اینکه سالیان دراز این مبارزه ادامه پیدا کرده باشد.

حسن پور تأکید کرد: برای تحقق این آرزوی دیرینه،  دنیای اسلام باید متحد شده و همه به پاخیزند و  ما روزی می‌توانیم برابر متجاوزان پیروز شویم که مسلمان‌ها ید واحد شوند.

*مقاومت تنها راه مبارزه با اسرائیل است

وی اظهار امیدواری کرد: همه مسلمانان دنیا احساس کنند که امروز راهی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت در برابر اسرائیل وجود ندارد و نمی‌شود با تکیه بر مجامع بین‌المللی، مردم فلسطین را به حقوق حقه خودشان رساند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: روز قدس به قول رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای «مدظله العالی» لیلة القدر تاریخ اسلام است که باید با بیداری و هشیاری گذراند و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشید.

*روز جهانی قدس در سایه کرونا فراموش نمی شود

 حسن پور یادآور شد: امسال که با وضعیت متفاوتی از سال های گذشته باید روز  قدس را گرامی بداریم و با توجه به بحران ویروس کرونا راهپیمایی به شکل سالهای قبل برگزار نمی شود، به آن معنا نیست که روز جهانی قدس تعطیل است، بلکه قدس  همیشه زنده و در قلب مسلمانان جای دارد.

*لحظه شماری برای استماع بیانات رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس

وی تأکید کرد: امسال روز قدس با سخنرانی به یادماندنی رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم برای همه ایرانیان و جهانیان پخش می شود و برای شنیدن سخنان ایشان لحظه شماری می کنیم.

وی گفت: امسال به دلیل وجود کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی خیابانی، همه عدالتخواهان جهان راهپیمایی و حضور باشکوه خود را به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواهند کشید  و با زدن هشتک، درج پوستر های چند زبانه  حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلان خواهند کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران  استان یزد نیز  با حضور طلاب توانمند و هنرمند در فضای مجازی با ساخت انواع کلیپ ها، موشن گرافی و عکس نوشته که از چند روز گذشته آغاز شده است؛ حمایت و طرفداری خود را از حق و حقیقت و انزجار خود را از ظلم و بی عدالتی به منصه ظهور خواهد کشاند.

حسن پور تأکید کرد: به جهانیان اعلام می کنیم که ایران اسلامی  و ایرانی  مسلمان،  درس شجاعت و شهادت را در مکتب نبوی وعلوی فراگرفته و در جانش رسوخ کرده است و هرگز در برابر ظلم و ستم خاموش نمی نشینند.

وی افزود: ایرانیان با تمام وجود از حقیقت  و مظلوم دفاع می کنند  تا پرچم عدالتخواه ایران  اسلامی را به دست صاحب اصلی عدالت گستر حضرت ولی عصر «ارواحناه فداه» بسپارند و در رکاب آن حضرت، عدالت در سراسر جهان گسترده شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طاهره مومنی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    اسرائیل یک غده سرطانی است. امام خمینی مرگ براسرائیل جنایتکار کودک کش مرگ بر آمریکامرگ بر آل سعود خیانت کار کودک کش مرگ بر همه جنایتکارانی که از اسرائیل حمایت میکنند
  • یحیی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    موافق
  • 0066396158 IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    چیزی دیگر نمانده به وعده آسمانی نابودی کامل اسرائیل ،اسرائیل ها چند صباح بیش نمانده