پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه / دفتر آیت الله العظمی مظاهری در اطلاعیه ای، میزان زکات فطره و کفّاره را براساس نظر معظم له اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دفتر آیت الله العظمی مظاهری در اطلاعیه ای، میزان زکات فطره و کفّاره را براساس نظر معظم له اعلام کرد.

بسمه تعالی
با آرزوی قبولی عبادت‌های مؤمنین در ماه مبارک رمضان، نظر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در خصوص «زکات فطره» و «کفّاره» به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) میزان زکات فطرۀ مکلّفینی که فقیر نیستند، برای خودشان و اشخاص تحت تکفّل، به‌ازای هر نفر تقریباً سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج و مانند آن است که باید به مستحق بدهند و اگر پول یکی از اینها را هم بر اساس قیمت رایج محلّ زندگی خود بپردازند، کافی است.

۲) زکات فطرۀ کسانی که در شب عید فطر مهمان هستند یا افرادی نظیر کارگران، کارمندان و سربازان که در محلّ کارشان غذای روزانه به آنها داده می‌شود، بر عهدۀ خودشان می‌باشد.

۳) کسی که نماز عید فطر می‌خواند، مستحب است زکات فطره را پیش از نماز عید بدهد و اگر نماز عید نمی‌‏خواند، می‌تواند ادای فطریه را تا ظهر عید به تأخیر اندازد.

۴) کفّارۀ افطار غیر عمدی روزه، به ازای هر روزه، حدود ۷۵۰ گرم طعام نظیر گندم یا پول آن است و کفّارۀ عمدی افطار روزه، به‌ازای هر روزه، شصت برابر آن می‌باشد.

۵) خرید سایر نیازمندی‌های متعارف فقرا، اعم از خوراکی و غیر خوراکی، با مبالغ زکات فطره یا با مبالغ کفّاره و تحویل به آنان جایز است و نیز انتقال مبالغ زکات فطره یا کفّاره به حساب آنان مانعی ندارد و لازم نیست عین پول به آنها پرداخت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha