جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
22

حوزه/ حجت الاسلام رضایی گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه جاویدان و بی ‌نظیر تاریخ، گویای مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در طول ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، ملّت ایران با تأسی از امام راحل و رهبری، هیچ زمان حتی وجبی از خاک این مرز و بوم را به دشمن ندادند و در برابر قلدری‌های هیچ کسی کوتاه نیامدند و فتح خرمشهر، نمونه بارز حماسه ای بزرگ است که نشان داد ملت ایران چگونه در مقابل بزرگترین لشکرکشی صدام به ایران ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: فتح خرمشهر نماد عظمت ارزش‌های دفاع مقدس است که باید برای آشنایی نسل جوان امروز با ایثارگری‌های بخشی از جامعه که برای پاسداشت و تحقق این ارزش‌ها، جان خود را فدا کردند، تلاش شود.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از اولین اتفاقات نشاط آفرین برای مردم ایران بود که پس از ناراحتی‌ها و فشارهای جنگ تحمیلی در جامعه رخ داد.

وی تأکید کرد: امروز با وجود فاصله زمانی از آن دوران برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس باید این گونه ایثارگری و تحقق ارزش‌ها یاد آوری شود. همواره وحدت، همدلی و همبستگی که آحاد جامعه در کنار مسوولان نظام پاسخی ارزشمند به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با اشاره به جنگ اقتصادی همه جانبه، خاطرنشان کرد: حرکت جامعه اکنون نیز همانند دوران دفاع مقدس باید حول محور ولی فقیه و اهداف نظام باشد.

وی به ضرورت آشنایی نسل جوان با واژگان ایثار، مشارکت و امید به آینده تاکید کرد و گفت: نسل جوان با ارزش‌های والا مانند صداقت، ایثار، مشارکت، همدلی، وفاق و امید به آینده که توسط رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خوبی ظهور پیدا کرد آشنا شوند.

در انتهای این مراسم  از خانواده های شهیدان سپهبد امیر صیاد شیرازی و سرلشکر پاسدارحسن تهرانی مقدم تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha