پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قدس

حوزه/ "مطران عطا الله حنا"، سر اسقف مسیحیان ارتدوکس در قدس اشغالی در کنفرانس مجازی روز جهانی قدس، بر اهمیت حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرد و به اقامه قریب الوقوع نماز در مسجد الاقصی در سرزمین های اشغالی بشارت داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مرکز مطالعات راهبردی امت واحده، روز جهانی قدس را در لبیک به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) گرامی داشت.

این مرکز کنفرانس مجازی باعنوان "همه با هم برای آزادی قدس" را با حضور شخصیت های دینی ،فرهنگی،اجتماعی و رسانه ای از کشورهای مختلف عربی و اسلامی برگزار کرد.

بنابراین گزارش، شیخ علی کورانی عالم و محقق شیعی؛ تقارب تاریخی آرمان و قضیه فلسطین با ادعاهای صهیونیست ها مبنی بر اینکه سرزمین فلسطین سرزمین موعود یهود است را رد کرد  و افزود: امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان به زودی وارد فلسطین می شوند و در مسجد الاقصی نماز می خوانند و فلسطین بعد از نابودی اسرائیل شاهد همه پرسی ملی از سوی فلسطینی ها اعم از یهودی،مسیحیان و مسلمانان در کشور فلسطین خواهد بود.

 "مطران عطا الله حنا"، سر اسقف مسیحیان ارتدوکس در قدس اشغالی، بر اهمیت حمایت از آرمان فلسطین و ضرورت حق بازگشت فلسطینی ها تاکید کرد و در ابتدای سخنان خود نیز از امام خمینی(رضوان الله علیه) تشکر نمود و  به اقامه قریب الوقوع نماز در مسجد الاقصی در سرزمین های اشغالی بشارت داد.

شیخ محمد حسن اختری دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت (ع)، بر ادامه حمایت ایران در حمایت از آرمان قدس و اینکه قضیه قدس قضیه امت اسلامی است که باید اسرائیل از صفحه وجود نابود شود، تاکید کرد و  با اشاره به سخنرانی آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی گفت: این سخنان ثابت کرد که قضیه فلسطین در برابر توطئه هایی برای پایان دادن به این مسئله طراحی شده است ، قرار دارد و معامله قرن به لطف محور مقاومت هرگز محقق نمی شود.

وی در این کنفرانس گفت: امت اسلامی در شرایط کنونی باید به مسئولیت خود در برابر توطئه های بین المللی و منطقه ای علیه فلسطین و دفاع از ملت عزیز فلسطین برای آزادی سرزمینش از اشغالگر اسرائیلی عمل کند.

"شیخ اسد محمد قصیر" استاد سطح عالی حوزه اسلامی در شهر مقدس قم ،تنها راه آزادی قدس را مقاومت بر شمرد و بر ضرورت مبارزه با توطئه سازمان های رسانه ای و فرهنگی عربی و ترغیب ملت های عربی و اسلامی بر شناخت حقیقت وجودی این سازمان ها تاکید کرد؛ ایشان ملت های عربی و اسلامی را به  وحدت و یکپارچگی در خصوص قضیه فلسطین و آزادی آن از دست اشغالگران دعوت نمودند.

"شیخ ماهر حمود" رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت بار دیگر مخالفتش را با عادی سازی به هر شکل با رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد و بر حرکت بر مسیر مقاومت  راهی که باید در برابر زور قدرت و زور به کار برد تشویق نمود و با اشاره به اینکه قدس راه شهداست، نماز خواندن در قدس را بسیار نزدیک دانست و در پایان سخنانش از جناب آقای "سید فادی السید" و برگزار کنندگان این کنفرانس برای دادن فرصت به ایشان و مشارکت در کنفرانس احیای روز جهانی قدس تشکر کرد.

"شیخ حسین الدیهی" معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین بر مخالفت ملت بحرین با هر گونه عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس علی رغم ظلم ،قتل ، بازداشت و تبعیدی که این ملت با آن مواجه است، تاکید کرد و خاطر نشان کرد که معامله قرن با فضل و لطف شریفان امت عربی و اسلامی و در خط مقدمشان محور مقاومت به زباله دان تاریخ می رود و با ستایش از سخنان رهبران مقاومت  از برگزار کنندگان این کنفرانس تشکر نمود.

دکتر "عباس خامه یار" رایزن فرهنگی ایران در لبنان، بر اهمیت تمرکز بر فرهنگ مقاومت برای آزادی قدس و راه شهدا در مبارزه با هرگونه عادی سازی فرهنگی تایید کرد و بر اهمیت سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در روز جهانی قدس تاکید نمود و از تلاش های مرکز امت واحده لبنان برای برگزاری کنفرانس تشکر کرد.

"سید فادی السید" رئیس مرکز مطالعات راهبردی امت واحده لبنان، آیت الله خامنه ای را تنها ضامن آزادی قدس معرفی نمود و بر اهداف راهبردی که مرکز امت واحده دارد و بر اساس مسوولیت قانونی ،دینی، اخلاقی و انسانی برای رساندن صدای فلسطینی ها به تمام جهان تاکید کرد و اعلام کرد که آرمان فلسطین آرمان ثابت و زنده ای است که هر گز نمی میرد و مرکز امت واحده روش های پیشرفته ای را برای برای مبارزه با خیانت در حق قضیه فلسطین را ابتکار کرده است، و از ابتکار عمل محور مقاومت در اعلام راهبرد واضح و روشن برای اخراج آمریکایی ها از منطقه استقبال کرد.

گفتنی است؛ در این کنفرانس شرکت کنندگانی از عراق، لبنان و یمن حضور داشتند و بر تمسک جستن به گزینه مقاومت برای آزادی فلسطین از اشغال صهیونیست ها تاکید کردند و مخالفت قاطعانه خود را با رژیم اشغالگر قدس اعلام نمودند و همچنین به شدت توطئه و برنامه ریزی های عربی علنی و وقیحانه با اسرائیل را  با هزینه ملت های عربی و اسلامی محکوم کردند.

و در پایان این کنفرانس "لیندا طبوش" رئیس بخش مطالعات در مرکز امت واحده لبنان بیانیه اختتامیه این کنفرانس را قرائت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha