شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه هم اندیشی تعدادی از مراکز خیریه و نیکوکاری و گروه های جهادی

حوزه/ جلسه هم اندیشی تعدادی از مراکز خیریه و نیکوکاری و گروه های جهادی برگزار شد

معصومه سادات صادقی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران گفت: براساس فرمایش حضرت آقا مبنی بر هم افزایی نیروهای جهادی و نیروهای نیکوکار، این مدرسه علمیه اقدام به برگزاری نشست هم اندیشی تعدادی از مراکز خیریه و نیکوکاری فعال در مناطق مختلف تهران کرد.

صادقی با اشاره به سابقه فعالیت نیکوکارانه این مدرسه علمیه، گفت: در مدرسه علمیه الزهرا(س)، یک مرکز نیکوکاری و دو گروه جهادی فعالیت دارند که هرسه با حمایت دانش آموختگان، اساتید و طلاب این مدرسه اداره می شود و اقداماتی را حتی در خارج از شهر تهران نیز انجام می دهند.

وی ادامه داد: در راستای همین فعالیت های نیکوکارانه و آشنایی با سایر مراکز خیریه و همچنین ضرورت هم افزایی این مراکز، تصمیم به برگزاری این نشست گرفتیم که ان شاءالله بتوانیم در منطقه ۲ به عنوان یک الگو؛ پیشگام تجمیع و سازمان دهی فعالیت های مراکز خیریه باشیم.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به ظرفیت کار نیکوکاری در جمهوری اسلامی ایران، گفت: خوشبختانه ظرفیت کار نیکوکاری در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست و این را ما در بحران کرونا به خوبی مشاهده کردیم و جهان هم دید که این الگوی مدیریت جهادی به برکت وجود رهبری معظم انقلاب چگونه بر بحران کرونا غلبه کرد.

صادقی افزود: این ظرفیت عظیم به برکت نظام اسلامی، رهبری معظم و مردم خوب مهربان و نیکوکار ایران است که ما می توانیم با ساماندهی فعالیت‌های مردمی نیکوکارانه بهترین استفاده را از آن ببریم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ضمن بیان اهمیت ساماندهی این فعالیت‌ها بیان کرد: نکته ای که در بحث فعالیتهای نیکوکارانه وجود دارد این هست که در بعضی اوقات موازی کاری هایی صورت می گیرد و یا خلأهایی وجود دارد، لذا با سامان دهی فعالیت های مراکز خیریه منطقه، حمایت اینها از خانواده های تحت پوشش به صورت منظم ومنسجم شکل می گیرد که این امر باعث بهبود این فعالیت‌ها می شود.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در ادامه گفت: در این ساماندهی علاوه بر اینکه این فعالیت‌های نیکوکارانه منسجم خواهد شد و همه نیازمندان تحت پوشش قرار خواهند گرفت، باید اقدامی صورت گیرد که آنها توانمند هم بشوند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از مراکز خیریه هستند که ثبت حقوقی شده و یک شناسه حقوقی دارند اما بعضی افراد هم هستند که شخصا اقدام به فعالیت نیکوکارانه می نمایند، لذا در این سامان دهی، ما می خواهیم کمک های این مراکز و افراد جهت دهی شود که قابل بررسی، نظارت و تقویت همه جانبه باشد.‌

لازم به ذکر است، در پایان این نشست شرکت کنندگان، میهمان سفره افطار حضرت زهرا(س) بودند و همچنین با فعالیت همدلی و کمک های مؤمنانه مدرسه علمیه الزهرا(س) ۲۰۰ پرس غذای تبرکی بین افراد محله کوی نصر توزیع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha