جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بختیاری

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۵ برابری آشپزخانه‌های طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان خبر داد. ​

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، بختیاری، رئیس کمیته امداد با تشکر از مردم خیر، گفت: در رزمایش گسترده همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه تعداد آشپزخانه‌های اطعام مهدوی از ۳۱۳ آشپزخانه با همکاری سپاه، بسیج، ستاد عتبات عالیات، دانشگاه‌های علوم پزشکی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، هیئت‌های بزرگ مذهبی در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری به هزار و ۷۴۶ آشپزخانه افزایش پیدا کرد.

وی تعداد نیروهای جهادگر فعال در این آشپزخانه‌ها را ۹۵ هزار و ۹۶۰ نفر برشمرد و افزود: ۹ میلیون و ۵۱۴ هزار غذای گرم در این ایام به نیازمندان داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میانگین قیمت هر غذا را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت:​ ۱۳۸ میلیارد تومان مبلغ نقدی خیرین برای اجرای رزمایش گسترده همدلی و مساوات کمک‌های مومنانه جمع آوری شده است.

بختیاری افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته غذایی خشک با ارزش هر بسته ۱۹۰ هزار تومان هم در میان نیازمندان سراسر کشور توزیع شد.

وی گفت: برای تامین این بسته‌ها هم خیران ۲۲۸ میلیارد تومان کمک کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خیر در رزمایش گسترده همدلی، مساوات و کمک‌های مومنانه شرکت کردند.

بختیاری گفت: ۱۵ میلیارد تومان نیز از طریق اپراتورها جمع آوری شده است.

وی درباره جمع آوری ذکات فطره در روز عید فطر هم گفت:​ با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا کمک‌های نقدی از طریق کد دستوری #۵*۸۸۷۷* و تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و emdad.ir به صورت تفکیکی عام و سادات پیش بینی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به دسترسی به آمار تفکیکی نیازمندان سراسر کشور در نقاط محروم برای دریافت فطریه گفت: مبالغ جمع آوری شده فطریه بلافاصله به حساب نیازمندان واجد شرایط واریز می‌شود.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha