جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری

حوزه/ معاون اجرایی مجلس با اشاره به فعالیت ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی ایران جزو ۱۰ پارلمان برتر جهان در بهره گیری از فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، غلامرضا نوری امروز چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ در مراسم افتتاحیه دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره)، گفت: حضور همگان در این مراسم برای رقم زدن برگ زرین دیگری از دفتر عزت و سربلندی این مرز و بوم را خوشامد عرض می کنم و انتظار خود را از محضر شخصیت های گرانقدری که به دلیل شرایط ویژه و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، حضور آنان در این مراسم تمهید نگردید، ابراز می دارم.

وی ادامه داد:  خداوند منان  را شاکریم که توفیق عنایت فرمود تا در جهت تداوم مردم سالاری دینی و استقرار مجلس دیگر در گام دوم انقلاب به  همراهی مجموعه ای از همکاران خدوم در بخش اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی در این اتفاق پرافتخار سهیم باشیم.

نوری ادامه داد: هیات رئیسه سنی جلسه، امنای محترم، ملت، حضار گرامی؛ اکنون بخش اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با تجربه ۱۰ دوره خدمت به مجالس گذشته از آن درجه قوام و ظرفیت برخوردار است که جزو ۱۰ پارلمان اول دنیا در بهره گیری از فناوری اطلاعات به شمار می آید.

وی ادامه داد: جلسات کمیسیون و صحن علنی در قالب ارتباط تصویری نمایندگان شهرستان ها و حوزه های انتخابیه در دوره تشدید شیوع بیماری کرونا در طول ماه های گذشته از دستاوردهای شاخص این حوزه بود. حذف کاغذ در فعالیت های قانونگذاری، نظارتی، اداری و اجرایی و برقراری ارتباط الکترونیک دفاتر شهرستان نمایندگان با تهران، فرآیندهای مجلس، تقویت ارتباطات مردمی و استفاده از کارشناسان در قانونگذاری و نظارت از نتایج تلاش های این بخش است.

نوری بیان کرد: در حوزه توزیع نیروهای انسانی، امور مهندسی و پشتیبانی و خدمات نیز معاونت اجرایی به نقطه ای رسیده که قادر است وظیفه ذاتی خود را که همانا پشتیبانی و تسریع امور برای اجرای رسالت سنگین نمایندگی ملت توسط امنای مردم است، را بدون وقفه به سرانجام برساند، به طوری که وکلای ملت بتوانند در مجلس بدون داشتن کوچکترین دغدغه ای در امور جاری و پشتیبانی تمام وقت و انرژی خویش را صرف حل مشکلات اساسی جامعه نمایند.

معاون اجرایی مجلس افزود: در حوزه مالی نیز انضباط بیش از پیش و انطباق با شرایط بودجه ای کشور و توجه به اصل صرفه جویی چند سالی است که نهادینه گشته است. اولین جلسه مجلس شورای اسلامی در شرایط ویژه تداوم شیوع ویروس کرونا برگزار می شود که این ویژگی فرآیند برگزاری مجلس را برای منتخبان و عوامل اجرایی سخت نموده است. متاسفانه از طرفی دو تن از نمایندگان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی منتخب مردم آستانه اشرفیه را بر اثر بیماری کرونا از دست دادیم.

وی در ادامه افزود: در سه ماه گذشته سعی برای برقراری ارتباطات و تعاملات غیرحضوری و غیرکاغذی و به صورت الکترونیکی بوده است، اکنون که به فضل خدا و عنایات حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) و به مدد حضور مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب شاهد تشکیل مجلس یازدهم هستیم، امیدواریم به حول و قوه الهی در این دوره شاهد وضع قوانین و انجام نظارت‌های سازنده در بر آوردن نیازها و انتظارات بر حق مردم گام‌هایی بلند برداشته شود.

نوری تصریح کرد: سازمان توانمند و ولایتمدار اداری و اجرایی مجلس نیز در این مسیر کاملاً همراه و در خدمت نمایندگان محترم خواهد بود تا وظیفه ذاتی خویش را در هموار ساختن این مسیر به انجام رساند.

وی یادآور شد: توفیقات اشاره شده با تلاش تک تک همکاران عزیزم در مجلس شورای اسلامی محقق گشته و شایسته است در این جا از زحمات ارزشمند روسای ادوار مجلس به ویژه از زحمات و مدیریت دکتر لاریجانی در دوره ۱۲ ساله ریاست‌شان بر مجلس شورای اسلامی قدردانی نمایم. همچنین لازم می‌دانم از زحمات تمام دستگاه‌های ذیربط و عوامل محترم اجرایی، انتظامی و حفاظتی به ویژه از اعضای محترم ستاد استقبال از مجلس یازدهم و مجموعه همکارانم در مجلس شورای اسلامی که در تمهید مقدمات برگزاری افتتاحیه مجلس یازدهم خالصانه خدمت کردند تشکر کنم.

معاون اجرایی مجلس اظهار کرد: مجدد حضور همه بزرگواران را در این مراسم باشکوه ملی که به برکت بیش از نیم قرن مجاهدت و مبارزه و تقدیم هزاران شهید به خون خفته و جانفشانی هزاران جانباز سرافراز و به همت آزادگان و ایثارگران مخلص و با معماری بی‌نظیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در تداوم خط ولایت به دست آمده است، گرامی می‌دارم و از خداوند منان سلامتی و طول عمر باعزت رهبر معظم انقلاب و همه مسئولین خدوم نظام جمهوری اسلامی ایران نو سربلندی بیش از پیش ایران عزیزمان را طلب می‌کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha