سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس سنی مجلس یازدهم

حوزه/ رئیس سنی مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت استکبار ستیزی، تصریح کرد: اگر بندبند استخوان‌هایمان را جداسازند و زنده زنده در آتش بسوزانندمان، هرگز امان نامه کفر و شرک را امضاء نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس سنی مجلس یازدهم در نشست علنی امروز(چهارشنبه، ۷ خرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو منتخب مجلس یازدهم که پیش از آغاز مجلس از دنیا رفتند، اظهار داشت: مرحومه فاطمه رهبر منتخب مردم تهران و جانباز سرافراز مرحوم محمدعلی رمضانی نماینده مردم آستانه اشرفیه پیش از آغاز مجلس از خاک دان دنیا پر کشیدند و به دیار باقی شتافتند.

وی ادامه داد: نخستین جلسه مجلس یازدهم را بعد از یک ماه روزه داری، سحرخیزی، بندگی و عبودیت با حضور منتخبین ملت برگزار می شود و به رسم ادب به همه میهمانان کشوری و لشگری، روسای قوا، روسای ادوار گذشته مجلس، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و خانواده شهدا خوش آمد می گوییم.

رئیس سنی مجلس یازدهم ضمن اظهار تاسف از شرایط سختی ناشی از شیوع ویروس کرونا، افزود: این شرایط سخت به ما فرصت نداد تا مانند ادوار گذشته در جلسه افتتاحیه مجلس میهمان چهره های بیشتری باشیم.

تقوی ادامه داد: از مردم ایران که در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کردند تشکر می کنیم، همچنین قدردان زحمات شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیج، نیروهای امنیتی هستیم.

رئیس سنی مجلس یازدهم گفت: یاد امام و شهدا به ویژه شهدای مجلس، شهیدان سلامت و چهره ارزشمند قله ایثار و فداکاری شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده محور مقاومت در منطقه را گرامی می داریم.

تقوی در ادامه برنامه‌های مجلس یازدهم را تشریح کرد و گفت: کشور ما به لحاظ تاریخی ۱۱۴ سال است که دارای مجلس است و در میان کشورهای آسیایی، ایران نخستین کشوری است که دارای مجلس شد. مجلس یازدهم همچنین یاد و خاطره چهره پرافتخار و شخصیت عالیقدر سید حسن مدرس را گرامی می‌دارد و عزمی جزم دارد تا در کلاس درس مدرسی فرزانه همانند مدرس بنشیند و شجاعت، صراحت، سیاست و دیانت را بیاموزد.

وی افزود: همین جا باید تأکید کرد که مدرس یک شخصیت نیست بلکه یک فکر است و نماد استقلال مجلس است در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار می‌ایستد و مبارزات خود را از سنگر مجلس دنبال می‌کند. مدرس در این خراب آباد برای خود خشتی بر خشت نگذاشت زیرا زیباترین خانه را خانه زهد می‌دانست، در خیابان آزادی و در محله مناعت طبع در کوچه کرامت و با پلاک پایداری خریداری کرد که بنیاد این خانه را بر زمین ایران و بر پایه عزت بنا  کرد.

تقوی تصریح کرد: مجلس یازدهم معتقد است که انبیاء برای اقامه عدل برانگیخته شده‌اند و انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به وجود آمده لذا عدالت را در طرح و لوایح، در اختصاص امکانات به مناطق محروم و توجه به اقشار آسیب دیده مورد نظر قرار می‌دهد. نگاه عدالت‌محور، پرخوری رانت‌خواران و گرسنگی و تنگدستی محرومان را تحمل نمی‌کند.

نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم یادآور شد: ما در مجلس یازدهم موفقیت‌های انجام شده را می‌پذیریم و به همه مدیران موفق خسته‌ نباشید می‌گوییم زیرا مدیران مخلص، متعهد و متخصص و انقلابی را سرمایه های ارزشمند انسانی کشور می‌دانیم و از اشتباهات هرگز حمایت نمی‌کنیم، ما اصرار بر اشتباهاتی که در گذشته در قوای سه‌گانه صورت گرفته، نداریم و طبق قانون بر اصلاح آنها به شیوه مناسب اقدام خواهیم کرد.

رئیس سنی مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم بعد از بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته است، این مجلس گفتمان دهه پنجم انقلاب اسلامی به عنوان فرهنگ انقلاب در عرصه اندیشه و عمل دنبال می‌کند. گفتمان دهه پنجم باید ما را به سمت و سوی شکل بخشی تمدن اسلامی سوق دهد.

وکیل‌الدوله نیستیم، معاندالدوله هم نیستیم

وی تصریح کرد: ما به دنبال حاشیه‌سازی نمی‌رویم و به حاشیه‌سازان متذکر می‌شویم تلاش نکنند ما را به حاشیه ببرند، ما می‌خواهیم در زندگی مردم تأثیرگذار باشیم، اجازه دهید مجلس با همین ترکیب در رأس امور باشد، ما وکیل‌الدوله نیستیم، معاندالدوله هم نیستیم، بلکه می‌خواهیم برای حل مشکلات مردم با وحدت و همدلی پشت سر رهبر فرزانه، دست در دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

نمایندگان مجلس یازدهم از حداکثر اختیاراتشان در حد قانون استفاده خواهند کرد

وی با بیان اینکه شاخص نمایندگان مجلس یازدهم عمل به قانون است، گفت: نمایندگان تعامل با سایر قوا را سرلوحه خود قرار دادند و صدالبته نقد منصفانه و انتقاد واقع بینانه، اصلاح امور را شتاب بیشتری می بخشد.

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از حداکثر اختیاراتشان در حد قانون استفاده خواهند کرد، افزود: مجلس یازدهم تصمیم دارد اصلاح را از خود شروع کند، باید تحقیق و تفحص، انتقاد، نظارت، جلوگیری از اسراف و مبارزه با اشرافی گری را از خود شروع کرده و سپس به دیگران بپردازیم.

رئیس هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم اضافه کرد: در مکتب امام و رهبری آموخته ایم که باید در برابر زیاده خواهان مستکبر جهان ایستادگی و مقاومت کرد، زیرا کمترین نرمش بیشترین خسارت را به بار می آورد و نمایندگان در راهی که امام راحل عظیم الشأن  ترسیم کرده قدم برمی دارند.

تقوی ادامه داد: از همین لحظه با امام خود عهد کرده و تکرار می کنیم اگر بند بند استخوانمان را جدا سازند، سرمان را بالای دار ببرند، زنده زنده ما را در آتش بسوزانند و زن و فرزندان و هستی ما را به اسارت و غارت برند، هرگز و هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم.

مجلس یازدهم مجلس ولایت است

وی با بیان اینکه راه نمایندگان همان راهی است که شهدا مانند باکری ها، خزایی ها، بابایی ها، رجایی ها و بهشتی ها و سردار سرافراز اسلام و فرمانده جبهه مقاومت در منطقه حاج قاسم سلیمانی انتخاب کردند، تصریح کرد: مجلس یازدهم مجلس ولایت است، ولایت و ولایتمداری با بخشنامه و دستورالعمل اداری به دست نیامده است. در واقع مجلس ولایت را براساس اعتقادش انتخاب کرده است. او ولایت فقیه را در امتداد امامت غدیر می داند و امروز پس از امام راحل (رضوان الله تعالی علیه)، ردای امامت و ولایت بر قامت رسای رهبر فرزانه انقلاب می بیند.

رئیس هیات رئیسه سنی مجلس افزود: من امام خامنه ای (دامه برکاته) رهبر معظم انقلاب را چنین شناخته و توصیف می کنم. ایشان مجموعه ای از خصلت های خوب هستند، آنچه همه خوبان دارند، ایشان به تنهایی دارد. ایشان به تنهایی هنروری باهنر، رجای رجایی، طهارت مطهری، قداست قدوسی، شرافت اشرفی، راست قامتی بهشتی و خوبی و خرمی های خمینی را دارد.

تقوی در پایان، معیشت مردم، محرومیت محرومان، اقشار آسیب پذیر، جهش تولید و اشتغال را از دغدغه های مجلس یازدهم دانست و اظهار کرد: امید دارم دعای مردم بدرقه راه نمایندگان مجلس یازدهم و همه خدمتگزاران باشد.

پایان پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    آفررررررررررین. در این راه مستدام باشید.