پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 903089
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
هلال احمر

حوزه/معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات چهار فرد گرفتار شده در منطقه کوهستانی دامگاهان مهریز توسط تیم های کوهستان هلال احمر یزد و مهریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، سید مهدی حسینی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بنا به گزارش مردمی به مرکز کنترل هماهنگی عملیات EOC  جمعیت هلال احمر استان یزد مبنی بر گرفتار شدن چهار نفر در منطقه کوهستان دامگاهان مهریز ( با وسعت تقریبی ۲۱۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ) تیم های جستجو و نجات هلال احمر و واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : به دلیل صخره ای بودن منطقه و نیاز به تجهیزات تخصصی، تیم پشتیبان  نیز به محل حادثه اعزام که به همراه تیم واکنش سریع استان و یک تیم نجاتگران هلال احمر که در منطقه حضور داشتند بتوانند افراد گرفتار شده را نجات دهند.

حسینی افزود : نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست کوهستان پس از دسترسی به افراد گرفتار شده آنها را به پایین کوه و منطقه امن منتقل نمودند.

وی عنوان کرد: این عملیات ۱۱ ساعت طول کشید که در این عملیات ۱۶ نیرو عملیاتی ( ۱۳ نفر نجاتگر داوطلب و ۳ نفر نجاتگر پرسنل ) با ۴ خودرو عملیاتی ( آمبولانس و کمک دار سبک ) از مرکز استان و شهرستان مهریز حضور داشتند.

این مقام مسئول بیان تصریح کرد: در حین این عملیات ، امدادرسانی به کودک مشکوک به آپاندیس نیز توسط امدادگران هلال احمر انجام و به نیروهای امدادی اورژانس تحویل داده شد.

حسینی ادامه داد: تیم‌های امداد این جمعیت در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم است و هموطنان در هر ساعت از شبانه روز در صورت بروز مشکل می‌توانند با شماره سه رقمی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha