پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباس نصیری فرد

حوزه/ گرچه تظاهرات مردم آمریکا از کشته شدن یک فرد سیاه پوست شروع شده است اما سفید پوستان هم وارد عرصه شده و به کف خیابان آمده اند لذا این تظاهرات فراتر از نژاد پرستی است.

خبرگزاری «حوزه» - تهران/ گرچه تظاهرات مردم آمریکا از کشته شدن یک فرد سیاه پوست شروع شده است اما سفید پوستان هم وارد عرصه شده و به کف خیابان آمده اند لذا این تظاهرات فراتر از نژاد پرستی است.

پلاکاردها و شعارهای مردم حاوی حمایت از آزادی و مخالفت با استبداد و مشکلات اقتصادی و فقر است که در واقع خصوصیت مشترک این تظاهرات در شهر های مختلف آمریکاست که ترامپ و فرمانداران حامی ادامه محدودیت ها به سلاطین و دیکتاتورها تشبیه شده اند. شعار "آزادی یا مرگ" یکی از شعار های اصلی مردم است که یاد آور شعار اصلی مردم آمریکا در زمان انقلاب استقلال آمریکا و ورد زبان تظاهرکنندگان است.

اینکه ترامپ شرکت کنندگان در تظاهرات را متهم به طرفداران گروههای خاص می کند اینگونه نیست. بلکه بسیاری از مردم صرفا به جهت مشکلات اقتصادی و فاصله طبقاتی ایجاد شده (خصوصا در زمان ریاست جمهوری ترامپ) و محدودیت و ناتوانی در ایجاد کسب و کار است که به خیابانها ریخته اند.لذا به احتمال زیاد این تظاهرات در روز های آینده بیشتر خواهد شد و به شهر های دیگر آمریکا نیز سرایت خواهد کرد.

ترامپ برای ایجاد آرامش دو راه پیش رو دارد؛

۱- یا باید تن به خواسته مردم بدهد که در این صورت بسیاری از قوانین اقتصادی و اجتماعی باید به نفع مردم عادی خصوصا سیاهان و به ضرر ثروتمندان تغییر کند. که این به ضرر دولت آمریکا است چرا که دولت آمریکا با حمایت ثروتمندان و سرمایه داران پا برجاست.

۲-  یا اینکه متوسل به خشونت شود و مردم را به رگبار ببندد.

با توجه به سیستم هیات حاکمه آمریکا و خصوصیات شخصیتی ترامپ، احتمالا ایشان راه دوم را انتخاب می کند که در این صورت چهره ی آمریکای بدون روتوش برای مردم جهان نمایش داده می شود و اعتراضات مردم آتش زیر خاکستر می شود که به مانند بمب ساعتی هر زمانی ممکن است منفجر شود.

یادداشت از حجت الاسلام عباس نصیری فرد - رئیس مجمع تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha