جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعید سعدی
سعید سعدی

حوزه/ سعید سعدی تهیه کننده سریال «بچه مهندس» گفت: این سریال درباره هویت آدمهاست برای همین نیز همه نوع قشر و سلیقه‌ای آن را می‌پسندد.

سعید سعدی تهیه‌کننده سریال «بچه مهندس ۳» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: این سریال درباره هویت آدمهاست. برای همین این موضوع به خودی خود جذابیت‌هایی برای تماشاگران به وجود می‌آورد که باعث می‌شود، همه سلیقه‌ها با چنین کارهایی ارتباط برقرار کنند، همچنین بار احساسی قصه یکی دیگر از اهرم‌های جذابیت این سریال تلویزیونی است. نکته دیگری که به نظر موفقیت این سریال را سبب شده درام خوبی است که در مجموعه می‌بینیم. این موضوع سبب شده تا سریال برای تماشاگر قابل پیش‌بینی نباشد؛ اتفاقی که در سریال‌سازی یکی از رمزهای موفقیت کارهای نمایشی است.

وی افزود: در ساخت سریال نویسنده و کارگردان باید قدرت ریسک پذیری داشته باشند، به ویژه برای کارهایی که قرار است دنباله‌دار باشد. در دو فصل اول و دوم قصه احساسی بود، اما اگر می‌خواستیم همین روند را در فصل سوم هم ادامه دهیم به نظرم با مشکل مواجه می‌شدیم، چون تماشاگر از آن شکل کار خسته شده بود. برای همین ترجیح دادیم ریسک کرده و فضای جدیدی را در سینما تجربه کنیم. اتفاقی که خوشبختانه جواب مثبت نیز داد.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: لازم به ذکر است بچه مهندس نیز همانند دیگر آثار نمایشی حتماً نقاط ضعفی دارد، اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که کمبود امکانات در شرایطی فعلی یکی از معضلات رایج سریال‌سازی است. این نکته شاید از دید بسیاری مغفول ماند، چون شرایط ساخت را از نزدیک تجربه نکرده‌اند، اما اگر مشکلاتی که از آن حرف زدم در بچه مهندس وجود نداشت مطمئناً نقاط ضعف آن‌هم کمتر می‌بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در تولیدات نمایشی از جمله بچه مهندس پیرامون موضوعات چون حجاب نگاهی کلیشه‌ای وجود دارد، گفت: به عنوان برنامه‌ساز مکلف هستیم یک سری قواعد صدا و سیما را رعایت کنیم، هرچند تمام تلاشمان را کردیم با حفظ چارچوب‌ها بتوانیم از کلیشه هم فاصله بگیریم، اما اگر در این زمینه قصوری هم وجود داشته بابت عملکرد ما بوده است.

سعدی درباره زمان پخش سریال هم گفت: این مجموعه برای پخش در ماه مبارک تولید نشده بود، اما چون سیما نیاز داشت یک سریال در این ایام روی آنتن بفرستد بچه مهندس روی آنتن رفت، البته وقتی فهمیدم قرار است مجموعه در ایام ماه مبارک پخش شود، تغییرات اندکی در کار لحاظ کردیم تا سریال تا حدی همخوان این ایام نیز باشد.

وی در پایان تاکید کرد: فیلمبرداری این سریال ۲۷ اسفند به پایان رسید، برای همین این مجموعه نیز به واسطه شیوع کرونا با اندکی سختی مواجه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha