پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار امام جمعه و مدیر حوزه علمیه شهرستان تکاب با حجت الاسلام والمسلمین رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: کرونا  با وجود اینکه یک بلای دامن گیر برای جوامع بشری است، اما فرصتی برای مواسات و همدلی با مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر در حاشیه اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، گفت: کرونا با وجود اینکه یک بلای دامن گیر برای جوامع بشری است، اما فرصتی برای مواسات و همدلی با مردم بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی جمله بسیار پرمعنایی دارند و می گویند که «فرصتی که در دل بحران‌هاست در دل فرصت ها نیست»، لذا باید بتوانیم هم بحران را مدیریت کنیم و هم اینکه از آن فرصت سازی کنیم.

استاد حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: تهدید جهانی کرونا فرصتی در اختیار طلاب و روحانیون قرار داد که از آن برای ترویج فرهنگ و ایثار و همدلی استفاده کنند، مدارس  علمیه کردستان نیز از این قاعده مستثنی نبودند و در این راستا کارهای زیادی انجام گرفت.

وی به برخی از برنامه های مدارس علمیه، طلاب و روحانیون استان کردستان در بحث مبارزه با کرونا اشاره کرد و بیان داشت: از جمله اقدامات انجام شده در این مدت شکل گیری گروه های جهادی؛ ضدعفونی شهرها و روستاها، حضور بخشی از طلاب در بیمارستان توحید سنندج که محل بستری بیماران کرونایی بود و همچنین تهیه و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی بود.

مدیر حوزه علمیه کردستان در ادامه به برنامه های جذب و پذیرش حوزه علمیه کردستان اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های موجود رسانه ای و اطلاع رسانی همانند فضای مجازی، نصب بنر در معابر عمومی شهرها و روستاها و پخش تراکت‌های چاپ شده به همراه بسته های بهداشتی، حضور دانش آموزان مدارس راهنمایی در مدارس علمیه، استفاده از ظرفیت های روحانیون طرح هجرت و مستقر برای تبلیغ جذب و پذیرش، تبلیغ چهره به چهره با شعار «هر طلبه جذب یک طلبه» و... از مهمترین برنامه ها به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha