چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر| جلسه شورای اداری فارس با حضور رئیس دستگاه قضا

حوزه/ رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: بانک‌ها نباید نسبت به دریافت ربای مرکب اقدام کنند و هیچ یک از بانک‌های کشور حق ندارند بنگاه‌های تولیدی تملک شده را تعطیل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز در شورای اداری استان فارس با اشاره به اینکه بانک‌ها باید در شرایط فعلی برای بازپرداخت تسهیلات به افراد مهلت دهند، اظهار داشت: بانک‌ها نباید نسبت به دریافت ربای مرکب اقدام کنند و هیچ یک از بانک‌های کشور حق ندارند بنگاه‌های تولیدی تملک شده را تعطیل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ کارگاه و بنگاهی که توسط بانک‌ها تملک شده‌اند نباید تعطیل شود و در راستای جهش تولید باید تمامی ظرفیت‌ها بهره گیری شود، اضافه کرد: مدیران با جرأت و با شجاعت نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارند؛ اعتبارات، برنامه ریزی و نیروی انسانی کار آمد نیز بسیار مهم است، اما با این حال نقش مدیریت در قوت تمامی عوامل تولید دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مدیریت جهادی می‌تواند تمامی اقداماتی که حتی قابل دسترسی نیست را به دست آورد، عنوان کرد: مدیران نقش مهمی در رسیدن به اهداف عالیه دارند و می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به دستیابی به تمامی اهداف اقدام کنند.

وی، پساکرونا را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: در دوران پساکرونا باید تمامی مشکلات جامعه نظیر مشکلات اقتصادی، خانواده و غیره برنامه ریزی داشته باشیم و تدابیر حکیمانه رهبری موجب شد تا کشور در دوران پساکرونا با مشکلات عظیم موجه نشد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، بیان داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب نشان دهنده مسیر حرکت کشور در دوران پساکرونا است و موضوع مردم به قدری تأثیرگذار است که می‌توان رمز موفقیت انقلاب در پساکرونا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی یکی از محوری ترین نکات مدیریت اداری در دستگاه‌های اجرایی را موضوع تحول دانست و گفت: هر فرد در هر حوزه‌ای می‌تواند در راستای اجرای عدالت تحول ایجاد کند. همچنین بحث ایجاد عدالت در جامعه اسلامی موضوعی است که باعث خواهد شد رفتارهای انسانی مشتمل بر عدالت شود و دستگاه‌های اداری نیز به توسعه عدالت اجرایی بپردازند.

وی به تفاوت مدیریت در نظام اسلامی و دیگر نظام ها اشاره کرد و عنوان داشت: تفاوت مدیریت در نظام اسلامی با سایر نظام‌ها این است که افراد باید پاسخگوی خداوند باشند و از جمله سایر تفاوت‌ها  پاسخ گویی به سلسله مراتب، مردم و ارباب رجوع است؛ ایران قوی زمانی ایجاد می‌گردد که مدیران، شجاع، جهادی و توانمند باشند. دستگاه قضائی حامی مدیرانی است که به دنبال ایجاد کار آفرینی در راستای کاهش معضلات اقتصادی اند.

رئیس قوه قضائیه، عدم فسادناپذیری نظام جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: ممکن است زمانی فساد ایجاد گردد، اما بلندمدت نخواهد بود و در کوتاه ترین زمان فساد نابود خواهد شد؛ همدلی و همکاری میان دستگاه‌های مختلف و طبقه بندی‌های مختلف اجتماعی موجب افزایش نظارت بر فعالیت‌های اجتماعی می‌شود و بایستی نه تنها نسبت به نظارت‌های درون سازمانی، بلکه نظارت‌های برون سازمانی نیز اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha