شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه فاطميه بندپي بابل

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت:حوزه‌های علمیه میراث دار امام جعفر صادق(علیه السلام) هستند، بنابراین باید برای حفظ این میراث گرانبها و انتقال آن به نسل های بعد، برنامه ای جامع و اصولی داشته باشند.

خانم سیده زهرا ابراهیمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام بیان کرد: امام ششم شیعیان، حوزه علمیه‌ای را با عنوان تخصصی فقه شیعی با توجه به شرایط خفقان سیاسی دوران خود تشکیل داده و آن را  تبدیل به یک تشکیلات فقهی کردند که این مکتب را شاگردان و پیروان حضرت در طول تاریخ اسلام ترویج و گسترش می‌دهند.

وی تصریح کرد: اهل‌بیت (علیهم‌السلام) درراه تبلیغ دین و ارزش‌های الهی مخاطب شناس بوده و با هرکسی به‌قدر فهم و معرفتش سخن می‌گفتند، بنابراین اگر حوزه‌های علمیه مخاطب شناسی درستی از نسل‌ها داشته باشند، قطعاً برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود را مطابق با ذائقه و سلیقه نسل جدید تنظیم می‌کنند.

وی اضافه کرد: تنظیم برنامه‌های حوزه متناسب با نیاز جامعه به معنای تغییر فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی نیست؛ بلکه همانند  تمدن نوین اسلامی ، تبلیغ دین اسلام با توجه با نیازهای دنیای امروز با همان ابزارها و امکانات مدرن و پیشرفته است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت: حوزه علمیه در زمان امام صادق (علیه‌السلام)، صدای دنیای اسلام و تشیع بود، در حال حاضر هم مدارس علمیه به‌عنوان وارثان انبیاء الهی باید در این مسیر گام بردارند، زیرا دنیای امروز تشنه معارفی است که فقط آن را در آموزه‌های دین مبین اسلام می‌توان یافت.

وی اعلام کرد: اگر معارف ناب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به جوانان و نوجوانان جامعه معرفی شود، دیگر برای اقناع خود به فرهنگ غرب و سبک زندگی آن‌ها روی نخواهند آورد.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در زمان پذیرش قرار داریم؛ مناسب است در  جلساتی که به‌منظور بررسی آسیب‌ها و راهکارهای پذیرش طلاب برگزار می‌شود، حوزه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) به‌عنوان یک مرکز دینی موفق و کارآمد موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha