چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
الشيخ أحمد مبلغي

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط تحریم های ظالمانه، باید مزیت های رقابتی کالاهای صادراتی را خلق و تقویت کنیم، گفت: اگر در صادرات کالاها، مزیت های رقابتی تامین نگردد و استانداردهای بسته بندی و عرضه کالاهای صادرات پذیر به درستی رعایت نشود، توان حضور در بازارهای رقابتی را نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در مراسم رونمایی از اولین زنجیره ارزش  تولید زعفران استان لرستان خاطرنشان کرد: سلامت، کیفیت و اصالت سه ضلع ضروری برای هر کالای کشاورزی است.

وی گفت: اگر بخواهیم زعفران را به عنوان یک کالای مهم و دارای مزیت نسبی برای ایران، به  خارج صادر نماییم، باید سه ضلع یاد شده را نسبت به آن تامین نماییم تا از مزیت رقابتی در بازارهای بیرون برخوردار گردد.

عضو خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از ورود استان لرستان به کشت زغفران گفت: این استان دارای زمین حاصل خیز و طلایی است که باید از آن به خوبی استفاده و آن را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: اینکه امروز این استان به کشت زعفران روی آورده اتفاق مبارکی است و قطعا اگر مدیریت درستی نسبت به  عملیات کشت، برداشت،  نگهداری و عرضه آن انجام شود، پیامدهای مالی و ارزشی  آن در سبد اقتصادی استان و کشور ریخته خواهد شد.

فقیه ناظر در امور حلال کشور با بیان اینکه نهاد حلال کشور برای اعطای نشان حلال به زغفران استان لرستان و سایر استان ها آمادگی دارد، گفت: شاید برای برخی سوال باشد که چه نیازی به اعطای نشان حلال به زعفران است،  اما پاسخ این است که اصالت زعفران امری است که در فرایند  احراز حلیت  مورد توجه قرار می‌گیرد و پس از احراز، نشان حلال به آن داده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: احراز جنبه حلال در زعفران  به احراز اصالت آن بازگشت دارد واگر یک زغفرانی اصیل نباشد، عرضه آن به عنوان زعفران اصلی  اشکال شرعی دارد.

وی گفت: به همین خاطر برخی از کشورهای اسلامی صرفاً کالاهای دارای مارک حلال را می پذیرند و یا دست کم  کالاهای دارای نشان حلال در این کشورها با استقبال بیشتری روبه‌رو است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم که به زعفران استان و هر استان دیگر  از طریق سازمان استاندارد نشان حلال را اعطا کنیم، گفت: دریافت این نشان، باعث مزیت رقابتی و ایجاد اطمینان بیشتر برای مشتری داخلی و خارجی خواهد  شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش پایانی این نشست در پیامی به  نمایندگان و مسئولان استان لرستان اعلام کرد:  تا زمانی که منسجم  و هماهنگ، مصالح استان را بر مصالح فردی، شخصی، شهری و بخشی ترجیح ندهید نمی توانید لرستان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهید و آن را به استانی در خدمت خود و کشور ایران اسلامی قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، کشاورزی را از مزیت های استان لرستان ذکر کرد و گفت: نگاه بسیار خوبی در سال جهش تولید در استان به کشاورزی استان شکل گرفته که امید است حاصل آن رشد و پیشرفت استان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha