پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برقراری

حوزه / امام جمعه ملایر گفت: مسئولان نباید اجازه دهند کارخانه و کارگاهی تعطیل شود چرا که به دنبال آن کارگری بیکار می‌شود و یا کارفرمایی دچار مشکل، و در نهایت به مسئله کار و تولید ضربه وارد می شود، بنابراین باید به صورت حیثیتی به این مسئله نگاه کرد.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه رهبر معطم انقلاب در بیانات خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند، اظهار کرد: حضرت آقا به عنوان دیدبانی بصیر در راس حاکمیت در حال رصد نقشه‌های دشمنان است.

وی افزود: با توجه به آنکه دشمن نتوانست در جنگ نظامی به اهداف خود برسد و به ما ضربه بزند، امروز در تلاش است تا از کانالی دیگر وارد شده و  از این طریق به ما ضربه بزند و آن کانال نیز مسائل اقتصادی است که شاهد شدید ترین حملات در این حوزه از جانب دشمنان هستیم.

امام جمعه ملایر، اقتصاد را شاهرگ حیاتی هر کشور دانست و گفت: پس از آنکه در چند سال گذشته دشمنان، جنگ اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، مقام معظم رهبری نیز برای مقابله با نقشه دشمنان و عدم ایجاد مشکل برای کشور در برابر این حملات، شعار سال را بر مبنای مسائل اقتصادی تعیین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر روایات، اگر اقتصاد وجود نداشته باشد، دین و ایمان مردم هم به خطر خواهد افتاد، مطرح کرد: این خود یک پیام است که نشان می‌دهد علیرغم اقدامات خوبی که صورت گرفته اما تولید ما رونق چندانی نداشته و به اندازه کافی نبوده است.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال ۹۹، بیان کرد: احیای فعالیت واحدهای تعطیل شده و بررسی مشکلات این واحدها به صورت جدی می‌تواند گام مهمی در ایجاد جهش تولید باشد، البته لازمه این کار، نگاه مسئولان به این مسئله به عنوان موضوعی حیاتی است که باید آن را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان نباید اجازه دهند کارخانه و کارگاهی تعطیل شود، چرا که به دنبال آن کارگری بیکار می‌شود و یا کارفرمایی دچار مشکل، و در نهایت به مسئله کار و تولید ضربه وارد می شود، بنابراین باید به صورت حیثیتی به این مسئله نگاه کرد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مسئولان باید به جای ایجاد دست انداز، دستگیر تولید کنندگان باشند، گفت: در کنار مسئولان، مردم هم وظایفی دارند که باید نسبت به انجام آن، مصمم باشند و در خریدهای خود نگاهشان به سمت تولیدات داخلی و حمایت از آنها باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم شاهد جهش تولید در کشور باشیم باید به صورت همه جانبه به این شعار نگاه کنیم و هم مسئولان راه را همواره کنند و هم مردم به سمت خرید و حمایت از تولیدات داخلی بروند.

حجت الاسلام برقراری خاطر نشان کرد: هر کس با هر جایگاه و شغلی که دارد، باید نگاه توسعه ای داشته باشد و فعالیت خود را چند برابر کند تا بتوانیم کمبودهای گذشته‌ها را جبران کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha