جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی / معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده گفت: روند صدور مدرک تحصیلی سطح ۱ و ۲ طلاب خوزستانی تغییر کرده و آنان می‌توانند کلیه مراحل صدور مدرک خود را به‌صورت اینترنتی از طریق سامانه پیشخوان حوزه‌های علمیه انجام دهند.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تغییر در روند صدور مدرک تحصیلی سطح ۱ و ۲ طلاب حوزه علمیه استان، اظهارداشت: در سال‌های گذشته طلبه‌ای که می‌خواست مدرک سطح ۱ و ۲ خود را دریافت کند، لازم بود ابتدا مدارک مربوطه را برای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پست کند و پس از آن شخصا به صورت حضوری پیگیر فرایند اداری آن شود.

وی افزود: بحمدالله فرایند صدور مدرک اصلاح شده و دیگر نیازی نیست که طلاب استان به قم مراجعت کنند و هم‌اکنون فرایند صدور مدرک به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری قابل انجام است.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه فرایند صدور مدرک اینترنتی طلاب، هم برای مدارس بلندمدت و هم سفیران هدایت قابل انجام است، گفت: طلاب بلندمدت پس از اتمام پایه ۶ و قبولی در آزمون کتبی و شفاهی می‌توانند درخواست صدور مدرک سطح ۱ را ارائه دهند و بعد از اتمام پایه ۹ نیز امکان درخواست صدور مدرک سطح ۲ نیز برای آن‌ها فعال می‌گردد.

وی اضافه کرد: همچنین طلاب مدارس سفیران هدایت نیز بعد از اینکه پنج سال تحصیل آن‌ها به اتمام رسید، می‌توانند درخواست صدور مدرک سطح ۲ خود را ثبت کنند؛ البته تحویل مدرک آنان پس از اتمام تعهد تبلیغ خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، پیرامون روند مراحل صدور مدرک سطح ۱ و ۲، گفت: هر طلبه از طریق نام کاربری و گذرواژه‌ای که در قسمت پیشخوان حوزه علمیه دارد، می‌تواند به پنل شخصی خود وارد شده و با کلیک بر روی گزینه «درخواست مدرک سطح ۱ و ۲» که در صفحه اول پنل کاربری آن‌ها وجود دارد، مراحل صدور مدرک نظیر بارگذاری «فرم‌های امور صیانتی»، «اطلاعات شخصی» و «مدارک مندرج در پنل» را انجام دهد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، بیان کرد: پس از صدور مدرک، پیامکی به شماره همراه ثبت شده در پنل کاربری هر طلبه با محتوای «مدرک شما آماده است» ارسال می‌شود که پس از دریافت این پیامک، طلاب می‌توانند مدرک خود را از مدیریت حوزه علمیه خوزستان دریافت کنند.

وی در پایان گفت: از آنجایی‌ که مدارک در قم صادر می‌شود، معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان برای رفاه حال طلاب و عدم مراجعت آن‌ها به قم، به‌صورت دوره‌ای، مدارک را از مرکز مدیریت حوزه دریافت نموده و طلاب می‌توانند از مدیریت حوزه استان پیگیر دریافت مدرک خود باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد یاسائی IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 1
    احسنت کار بسیار مفید و ارزنده ای انجام دادید جناب سیدموسوی زاده معاونت اموزش حوزه علمیه خوزستان
  • عادل IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام باتوجه به ناقص بودن برنامه مدارج چطور این امکان ودست رسی ممنکن هست درصورتی طلبه باید جهت الصاق عکس به قم مراجع کند بدلیل نافص بودن برنامه
  • عیسی البوغبیش IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    احسنتم
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    خسته نباشید چقدرم زود تصمیم ب اینکار گرفتید
  • علی امیری IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    نام کاربری خودم میزنم میگه اشتباه چرا شما هم براتون اینجوره
  • خادم IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    سلام علیکم خدا قوت،بابت این کار خیرتان از خداوند برایتام طلب توفیق میکنم،بنده برای گرفتن همین مدرک چقدر اذیت شدم با ماشین شخصی تا قم رفتم و چند روزی وقتم گرفت تا این مدرک به دستم رسید . این کار با ارزشی است که انجام شد.
  • رامین ربیعی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    ۱_کاش بقیه استانها هم از این جور کارها بکنن ۲_تو رو خدا به فکر طلاب باشید چرا من طلبه نظام جدید بعد از پیش دانشگاهی و ۵ سال درس خوندن،فوق دیپلم بگیرم