جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سروستانی

 مدیر کل سازمان و تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ خانه عالم در استان ایجاد شده است که از این تعداد ۳۵ خانه نیاز به تکمیل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با گرامیداشت این روز به ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان در استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: یکی از رسالت های سازمان تبلیغات پرداختن به مساله تبلیغ است که هم به صورت مناسبتی و هم توسط مبلغین مستقر یا ثابت انجام می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در بخش مناسبتی از سخنرانان ویژه استفاده می شود و بخش دیگر از ظرفیت روحانیون مستقر بهره می بریم که امروز از آنها به نام امام محله و امام روستا یاد می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ روحانی مستقر در استان بوشهر فعالیت می کنند، گفت: فعالیت روحانیون در روستاها تنها منحصر به فعالیت های دینی و مذهبی نیست بلکه در انجام امور اجتماعی فعالیت های زیادی صورت می گیرد.

حجت الاسلام سروستانی با اشاره به فعالیت روحانیون در ایام کرونا، ادامه داد: در این مساله روحانیون پیش قدم شدند و با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و نیز گندزدایی و ضدعفونی معابر تلاش گسترده ای انجام دادند؛ همچنین برای غسل اموات کرونایی نیز با همکاری حوزه های علمیه ستاد تبلیغ استان شکل گرفت و کارگروهی تحت آن تعریف شد که برای این مهم برنامه ریزی کند و تعداد ۳۵ دست لباس مخصوص برای روحانیون و طلاب داوطلب تدارک دیده شد تا بتوانند در بخش غسل اموات فعالیت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: تعداد هشت پایگاه فرهنگی اجتماعی در سطح استان داریم که روحانیون به صورت شبانه روز در آنها مشغول به فعالیت هستند.

وی، توسعه فعالیت های قرآنی را از دیگر فعالیت های سازمان تبلیغات عنوان کرد و ابراز داشت: فعالیت های قرآنی بر اساس یک برنامه مدون انجام می شود و در همین راستا چند خانه قرآن شهری و روستایی در استان فعال است که روی آنها نظارت می شود.

حجت الاسلام سروستانی با اشاره به تشکیل اتحادیه موسسات قرآنی در استان گفت: در سه تا چهار سال اخیر استان بوشهر توانسته در عرصه فعالیت های قرآنی در کشور خوش بدرخشد و همواره طی این چند سال رتبه اول تا سوم را کسب کرده است.

مدیر کل سازمان و تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی فعال و ثبت شده، ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی و ۷۰۰ مداح در استان داریم؛ همچنین سه مدرسه دبیرستان معارف در استان فعال است.

وی فضای مجازی و رسانه را یکی از نیازهای امروز انسان دانست و گفت: با توجه به شرایط کشور و درگیری آن با ویروس کرونا که سبب ایجاد محدودیت هایی شده است فضای مجازی فرصت خوبی است که از بستر آن بتوان برای تولید محتوای ارزشی استفاده کرد.

حجت الاسلام سروستانی با اشاره به فعالیت سازمان تبلیغات در رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه، اظهار کرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی توسط مراکز دینی جمع آوری شد و در این رزمایش به شکل های مختلف به دست نیازمندان رسید.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ خانه عالم در استان ایجاد شده است که از این تعداد ۳۵ خانه نیاز به تکمیل دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha