جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / نشست هم‌اندیشی سرگروه‌های اقتصادی کارگروه علمی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسنی گفت: در ایام کرونا توانستیم واحد مشاوره اقتصادی در قم تشکیل دادیم که با استقبال خوبی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست هم‌اندیشی سرگروه‌های اقتصادی کارگروه علمی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی، با موضوع ارائه گزارش های هریک از اعضای آن و نیز بررسی راهکارهای ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در حوزه علمیه  و سراسر کشور، در این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مهدی محسنی در سخنانی گفت: در ایام شیوع کرونا به رغم عدم برگزای جلسات مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه، کارهایی خوبی انجام گرفت و یکی از آنها تشکیل کمیته های مختلفی در حوزه علمیه قم برای مقابله با این بیماری در این شهر بود.

قائم مقام مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه، افزود: دفتر مقام معظم رهبری از همان ابتدای شیوع کرونا به کمک ما آمدند و حمایت های مادی و معنوی از برنامه های اقتصادی پیشنهادی ما همچون کمک به گروه های جهادی، داشتند. امیدواریم درآینده نیز این کمیته ها بتوانند در کنترل حوادث غیرمترقبه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی گفت: به موازات حرکت این کمیته ها در مدیریت حوزه، قرارگاه مردمی به ریاست دکتر زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با عنوان قرارگاه مردمی کریمه تشکیل شد و کارهای مختلفی انجام گرفت.

وی ادامه داد: از این طریق توانستیم واحد مشاوره اقتصادی را نیز در قم تشکیل دهیم که با استقبال خوبی روبرو شد. حدود یک ماه و نیم پیش تفاهم نامه ای سه جانبه بین حوزه علمیه، سازمان بسیج و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به امضا رسید تا هماهنگی لازم بین ما و این دو نهاد ایجاد شود.  

خاطرنشان می شود: در ادامه این نشست، هریک از سرگروه‌های اقتصادی کارگروه علمی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی، گزارشی از فعالیت ها ارائه و پیشنهاد هایی را مطرح نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناسناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    لطفا یک راهکار اقتصادی برای استقلال مالی حوزه بدهید طلاب با سیلی صورتشان را قرمز نگه داشته اند.