جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد غدیر با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه بر تاسیس دبیرخانه وعاظ تأکید نمود و ابراز داشت: لازم است تا خطبا، محققین و مبلغینی که بعد خطابی قوی دارند؛ سالانه یا هر دو سال یکبار گرد هم جمع شده، چندین نفر را برای ورود قوی به عرصه هنرمندی در ابعاد مختلف تبلیغی معرفی نمایند، تا بتوان خطیب جامع به مفهوم سنتی آن، تربیت نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشن های عید غدیر، که عصر امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، در سخنانی بر عظمت موضوع غدیر اشاره و برنامه حدیث خوانی در حوزه های علمیه را امری مبارک دانست و گفت: متاسفانه آنگونه که باید رجوع به منابع حدیثی نمی شود و بعضا خود را دور از منابع حدیثی قرار داده ایم.

وی بر اهمیت تقویت ابعاد مختلف اخلاقی اشاره نمود و اظهار داشت: لازم است تا طلاب علوم دینی برای نهادینه سازی شاکله سبک زندگی و زیست اجتماعی اسلام؛ بر مقدمات عبادات، جهان النفس، کتاب العشره و... مسلط باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر تقویت نشاط اجتماعی و بزرگداشت اعیاد اسلامی به ویژه عید غدیر، با بیان این که عزاداری اهل بیت(علیهم السلام) نوعی شادی و فرح معنوی ایجاد می‌نماید، خاطرنشان کرد: باید ضمن تعمیق حدیث خوانی و تأکید بر آن در حوزه‌های علمیه؛ دوره نظام جامع اندیشه اسلامی را که در دو سال برگزاری، اثرات خوبی در مدارس دینی داشته، تقویت نماییم.

آیت الله اعرافی ضمن ارائه گزارشی از پژوهش های صورت گرفته در رابطه با ۴۰۰ رشته و گرایش در حوزه علوم اسلامی، بحث امامت و ولایت با محوریت مهدویت را از پایه های مباحث تاریخی در درختواره رشته‌های حوزه دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تاسیس دبیرخانه وعاظ تأکید نمود و ابراز داشت: لازم است تا خطبا، محققین و مبلغینی که بعد خطابی قوی دارند؛ سالانه یا هر دو سال یکبار گرد هم جمع شده، چندین نفر را برای ورود قوی به عرصه هنرمندی در ابعاد مختلف تبلیغی معرفی نمایند، تا بتوان خطیب جامع به مفهوم سنتی آن، تربیت نمود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: در بحث ولایت با محوریت غدیر نیز می توان موضوع را به صورت سازماندهی شده و در قالب راه‌اندازی دبیرخانه قوی و مستقل که نقطه اتکای تمام فعالان باشد، پیگیری نمود.

آیت الله اعرافی در پایان سخنان خود بر اهمیت و تاثیرات احیای موقوفات حوزوی در ارتقا برنامه های فرهنگی و دینی اشاره نمود و یادآور شد: باید برنامه های مذهبی را در قالب عناوینی چون جایزه غدیر با رویکرد فراملی، برگزاری جشواره غدیر، مسابقات طلبگی و برجسته سازی مناسبات دینی پیگیری نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    این مطالبی که حاج آقای اعرافی فرمودند مشکلات را حل نمیکند تا زمانی که اصول کار درست نشود وضع بهتر نمیشود. آقای اعراف معاونت عریض و طویل تبقلغ حوزه در دست شما است چه کسی باید خطیب سنتی تربیت کند؟