جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد غدیر با آیت الله اعرافی

حوزه/ باید غدیر را محور تحول در حوزه قرار داد، تمام رفتارهای حوزه اعم از آموزش، پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را می توان با پیوست غدیری ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشن های غدیر با آیت الله اعرافی که عصر امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، بر گستردگی ابعاد عزاداری اشاره نمود و با تأکید بر این که ذی الحجه را باید به ماه شادی مطلوب تبدیل نمود، خاطرنشان کرد: در موضوع ولایت خداوند متعال به هیچ کس ترخیص نداده و همه باید نقش و وظیفه خود را در این عرصه به درستی انجام دهند.

وی بر ایجاد موج شادی بر پایه جشن غدیر در جامعه و توجه به اطعام در این ایام تأکید نمود و اذعان داشت: برگزاری لجنه های علمی در این رابطه را باید فعال تر از گذشته پیگیری نمائیم؛ از ظرفیت های رسانه‌ای به ویژه صدا و سیما باید بیش از پیش بهره‌مند گردیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان این که هم اکنون بالغ بر ۸۰ درصد از منبرها موضوعات اخلاقی را مورد توجه قرار می دهند و کمتر به بیان مقوله‌های کلامی و اعتقادی توجه دارند، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت منابر و ظرفیت های نوین رسانه ای از جمله فضای مجازی، باید اطلاعات علمی و دینی آحاد مختلف جامعه را ارتقا داد.

وی با تأکید بر این که در مساجد باید گروه های مختلف موضوعی، گفتگوی های علمی را با هدایت طلاب برگزار نمایند، تصریح کرد: الحمد الله زمینه فعالیت های خیریه در میان مردم ایران بسیار بالاست؛ از ظرفیت خیر اندیشی مردم می توان در ارتقای جشن غدیر و هرچه باشکوه تر برگزار شدن آن بهره‌مند شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری نیز در دیدار اعضای ستاد برگزاری غدیر با آیت الله اعرافی ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری این گونه جلسات با بیان این که باید غدیر را محور تحول در حوزه قرار داد، اذعان داشت: تمام رفتارهای حوزه اعم از آموزش، پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را می توان با پیوست غدیری ارائه نمود.

وی بر اهمیت برگزاری گفتگوها و مناظرات به صورت سازمان‌دهی شده و قانون مند اشاره نمود و یادآور شد: پیوست غدیری در موضوعات مختلف اجتماعی، می تواند تحولات فراوانی را در ارتقای سطوح مختلف زیست بشری رقم زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha