جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قاضی عبدالوهاب المحبشی

حوزه/ المحبشی گفت: اعتراضات آمریکا نتیجه روحیه شیطانی مسئولان آمریکا و جنایت های آنها است و اکنون به نظر می رسد آه مظلومان جهان دامنگیر مسئولان آمریکا شده و از خداوند می‌خواهیم این اعتراضات ادامه دار باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه قاضی عبدالوهاب المحبشی مسئول اداره حقوقی انصارالله یمن در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری حوزه گفت: اعتراضات آمریکا نشان می دهد که آمریکات عناصر قدرت و انسجام خود را از دست داده و البته این اعتراضات نتیجه انباشته شدن روحیه شیطانی در مسئولان آمریکا و جنایت های آنها است و اکنون به نظر می رسد آه مظلومان جهان دامنگیر مسئولان آمریکا شده و از خداوند می خواهیم این اعتراضات ادامه دار باشد.

ترجمه گفتگو بدین شرح است:

حوزه: روز جمعه گذشته پلیس ضد شورش وارد مینیاپولیس شد و صدها نفر از تظاهرات کنندگان را دستگیر کرد. اسباب این درگیری ها میان پلیس و رنگین پوستان به ویژه سیاه پوستان چیست؟

این اتفاقات در آمریکا به ویژه در این روزها دو زمینه مستقیم دارد که یکی جنایت قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست توسط پلیس آمریکا است که همچون جرقه ای در بشکه باروت و صاعقه ای بود که آتش خشم انباشته رنگین پوستان آمریکا بر اثر نژادپرستی و ظلم و ستم را شعله ور کرد.

این تظاهرات در نگاه اول نوعی فرصت تخلیه برای مردم به نظر می رسد اما به نظر می رسد ابعاد بزرگتری هم داشته باشد، زیرا زمینه دومی نیز برای این تظاهرات وجود دارد و آن تنش ها و تشنج هایی است که تمام جهان از جنایت ها و ظلم و فساد و جنگ افروزی مسئولان آمریکا و بی اعتنایی آنها به مظلومان و حمایت آنها از ظالمان و طاغوت ها متحمل شده است و به نظر می‌رسد این مظلومیت ها همچون هیزمی آتش تنش در آمریکا را روشن کرد.

حوزه: ترامپ در این روزها یادداشتی نژادپرستانه نیز در توئیتر خود منتشر کرد که توئیتر به همین خاطر ناچار به حذف آن شد. علت نزدیک شدن ترامپ به نژادپرستی چیست؟

چنین تعبیراتی از ترامپ نژادپرست جدید نیست. اینها بخشی از شخصیت واقعی او و فرهنگ واقعی گاوچرانان و ویژگی ترامپ است که چهره واقعی خود را نشان می دهد و کینه نژادپرستانه ای را که در دل دارد بر زبان جاری می کند و پیش از این ترامپ در تعامل با چین و مکزیک و مهاجران و عرب ها و مسلمانان نیز با نژادپرستی رفتار کرده است.

حوزه: با توجه به اینکه صندوق آراء مردمی برای ترامپ مهم است، شاید او احساس می‌کند که رفتارهای نژادپرستانه می تواند آراء سفید بیشتری را از میان نژادپرستان برای او جذب کند. ارزیابی شما چیست؟

البته آراء برای ترامپ مهم است، اما او این تعابیر نژادپرستانه را برای جلب توجه رای دهندگان نمی گوید بلکه از اعتقاد خود پرده بر می دارد؛ زیرا با این کار در واقع سیاه پوستان و رنگین پوستان را در جبهه مخالف و دشمن خود قرار می دهد و از طرفی درگیری سختی نیز با نانسی پلوسی و نمایندگان دارد.

حوزه: برخی بر این باورند که اعتراضات آمریکا نشان دهنده فروپاشی این کشوراست. تحلیل شما چیست؟ آینده به کدام سمت پیش خواهد رفت؟

این اعتراضات نشان می دهد آمریکا عناصر قدرت و انسجام خود را از دست داده و البته این اعتراضات نتیجه انباشته شدن روحیه شیطانی در مسئولان آمریکا و جنایت های آنها است و اکنون به نظر می رسد آه مظلومان جهان دامنگیر مسئولان آمریکا شده و از خداوند می خواهیم این اعتراضات ادامه دار باشد.

حوزه: آیا این اعتراضات بر روابط اقتصادی و اسرائیل تاثیر می گذارد؟ چه تشابهی میان دیدگاه ها و اقدامات نژادپرستانه آمریکا و اسرائیل علیه شهروندان درجه یک و دو آنها وجود دارد؟

مطمئنا اعتراضات آمریکا بر اسرائیل نیز تاثیرگذار است، زیرا اقتصاد آمریکا متاثر از چند عامل است: خسارت اقتصادی اعتراضات، خسارت های اقتصادی شیوع کرونا و همچنین خسارت اقتصادی جنگ اقتصادی با چین و روسیه و ایران و ونزوئلا و کشورهای دیگر که همین کشورهای تحت تحریم با تعداد زیاد خود آمریکا را در محاصره و تحریم قرار می دهند و به عنوان مثال در جنگ نفت اخیر باید گفت که آن را آمریکا آغاز کرد، اما خودش نیز از آن متضرر شد و چین به عنوان بزرگ ترین رقیب آمریکا از آن بهره برد.

آمریکا همچنین از جنگ افروزی خود و نمایندگانش متحمل خسارت شده است و هیبتش متزلزل شده است و علاوه بر اینها آمریکا در رویارویی نظامی با ایران نیز متضرر شد و هیبت پوشالیش شکسته شد و مهم تر از همه اینکه عربستان به عنوان گاو شیرده آمریکا پس از تحمل خسارت های پنج ساله حمله به یمن باعث شده که آمریکا نیز نتواند امیدی به خزانه زیان دیده سعودی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    السلام علی الیمنیین الشجعان ، ینبغی أن یقرأ مجمموعة أنصار الله و من تابعهم ، الدعائین من الصحیفة السجادیة علی منشئها آلاف التحیة و الثناء ، أعنی دعاء استسقاء المطر رقم ۱۹ و الدعاء لأهل الثغور رقم ۲۷ ، فإنهما الآن نسختان و دستوران للعون علی الحصر و نفس العدو . لایخفی أن دعاء الاستسقاء لنزول المطر لایختص بوقت دون وقت ، فإن الله قادر علی تنزیل المطر المناسب لأی زمان من الأزمنة مفیدا مبارکا غیر ضار ، إن ینصرکم الله بالبرکة فلا خوف من حصر العدو . نصرکم الله نصرا عزیزا تاما مغنیا عاجلا کلمح البصر أو هو أقرب .
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    یا قاصم الجبارین اقصم ظهر إمریکا و أذنابه عاجلا کلمح البصر أو هو أقرب
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    عزیزان از مداومت در قرائت دعای مرزداران(دعای ۲۷صحیفه سجادیه غافل نشویم) متن و صوت با جستجو در اینترنت در دسترس هست ، کسانی که یه مقدار متن دعای برایشان جدید باشد می توانند همزمان با گوش دادن به صوت ، زمزمه کنند . به ویژه بعد از نمازها . هیچ کمکی نتوانیم بکنیم ، دعا که ازمون نگرفتند ‌.
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      0 0
      علیکم بالدعاء فإنه سلاح المومن بل سلاح الانبیاء
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    خداوندا این ملت مظلوم را بر دشمنانش پبروزی کامل و عاجل کرم بفرما . اللّٰهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن و أهلک أعدائهم .
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    الموت لإمریکا
  • محمد IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    اسلام پیروز است
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    اگر پدافند هوایی یمنیها تقویت شود ، که به راحتی بتوانند هواپیماهای جنگی متحاوزان را سرنگون کنند ، هم فتوحات زمینی سریع انجام می شود ، و در نتیجه مناطق اشغالی به آسانی بازپس گرفته می شود ، و هم امکان امنیت فرودگاهها ، و ارسال کمکهای مورد نیاز فراهم می گردد . حصر برطرف و باب المندب به حیطه قدرت مقاومت باز می گردد .
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    الا ادلکم علی سلاح ینجیکم من اعدائکم و یدر ارزاقکم ؟ قالوا بلی یا رسول الله قال : تدعون ربکم باللیل و النهار فان سلاح المؤمن الدعاء . بحار الانوار جلد 90 صفحه 294 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : آیا شما را راهنمایی نکنم به سلاحی که از دشمنانتان نجات دهد و روزیتان را فراوان گرداند ؟ عرضه داشتند : آری ای رسول خدا . فرمود : شبانه روز پروردگارتان را بخوانید و دعا کنید .
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      راستی چرا دعا را عنوان سلاح داده اند و آن را سلاح مومن بلکه بالاتر سلاح انبیاء نامیده اند ؟ آیا یک رزمنده می تواند از سلاحش غافل شود و با این وجود توقع داشته باشد که در نبرد با دشمن پیروز شود ؟