پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یمن

حوزه/ عبدالناصر الراشدی گفت: حمله پهبادی یمن به ریاض حاوی پیام‌های مهمی در سطح بین المللی است که اگر حق ما را نمی دهید و در برابر ظلم های محاصره، قحطی، کمبود دارو و بستن فرودگاه که بر مستضعفین و مظلومین یمن تحمیل می شود سکوت می کنید ما می توانیم حقمان را بگیریم .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ارتش یمن و کمیته‎های مردمی دوشنبه شب با استفاده از پهپادهای تهاجمی و شلیک چندین فروند موشک‌ خود، شمال ریاض و برخی از مواضع نظامی عربستان در ریاض، جیزان و نجران را هدف قرار داد.

 (سه شنبه) نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه مهم خود تأکید کرد که ارتش یمن عملیات تهاجمی بزرگ «موازنه بازدارندگی چهارم» را در پایتخت عربستان انجام داده و مقر وزارت دفاع و اطلاعات سعودی و پایگاه هوایی ملک سلمان و برخی مواضع نظامی در ریاض و جیزان و نجران را هدف قرار داد.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با عبدالناصر الراشدی کارشناس و فعال رسانه ای یمنی به گفت و گو پرداخته است.

عبد الناصر الراشدی کارشناس یمنی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل حوزه با اشاره به موفقیت اخیر یمنی ها در حمله به پایگاه‌های نظامی در ریاض گفت: حمله هوایی اخیر نیروهای مسلح یمن توسط پهادهای یمنی به پایتخت عربستان و مناطق حساس در ریاض موفقیت آمیز بود و  وزارت دفاع عربستان و مرکز اطلاعات نظامی و پایگاه هوایی ملک سلمان و چند نقطه بزرگ و حساس در جیزان با موشک های جدید بالستیک کروز به نام های موشک قدس و موشک ذوالفقار و چند پهباد به نام های صماد ۲ هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: خدا راشکر یمن به جایی رسیده که هر زمان  که بخواهد می تواند پایتخت ریاض را هدف قرار دهد و امروز یمنی ها ثابت کردند که اهل حرف نیستند بلکه اهل عملند و زمانی که می گفتیم  بانک های اطلاعات داریم واقعا داشتیم و با این اقدامات دشمن فهمید ما می توانیم . البته ما مثل آنها نیستیم و یک مسلمان واقعی هستیم؛ چرا که آنها مناطق مسکونی و غیر نظامی را هدف قرار می دهند و ما مناطق حساس نظامی را می زنیم.

حمله پهبادی به ریاض بزرگترین عملیات از ابتدای جنگ تاکنون بوده

وی با بیان اینکه این اقدام بزرگترین پیروزی و بزرگترین حمله از ابتدای جنگ تاکنون بوده، افزود: ما حساس ترین مراکز نظامی همچون وزارت دفاع که  اولین جایگاه در جنگ را دارد هدف قرار دادیم .  ما به عربستان می گوییم همانطور که رهبر ما سید عبدالملک الحوثی (حفظه الله) اعلام کرد که در سال ششم جنگ به اقدامات غافلگیر کننده دست می زنیم و اتفاقات جدید در جنگ رخ می دهد و اکنون ثابت شد این وعده صادق بود و هرچه گفت محقق شد  و بینی عربستان به خاک مالیده شد.

الراشدی تصریح کرد:  پیام ما و مجاهدین یمن این است که آنها که فکر می کردند یمن ضعیف است و نمی تواند کاری کند، اما  امروز مستضعفین یمنی به جایی رسیدند که مهترین و حساس ترین نقطه را در ریاض بزنند و پدافند هوایی سعودی هم نتوانست این حملات را متوقف کند .در حالی موشک های یمن به مناطق حساس ریاض خورد که پاتریوت های آمریکایی نتوانست  از آنها جلوگیری کند.

مبارزان یمنی در آستانه ورود به مارب هستند

وی گفت: این عملیات ثابت کرد که آمریکا و سعودی  همیشه دروغ می گویند و مفتضح شدند و بار دیگر ثابت شد که هیچ غلطی نمی توانند بکنند. عربستان  از ۵ سال پیش می گفت می تواند طی دوهفته یمن را بگیرد اما امروز یمنی ها قدرتمند تر شدند و در بعد داخلی نیز  دشمن در ۳۰ کیلومتری صنعا مانده و ما امروز آنها را اخراج کردیم و وارد الجوف شدیم و مارب را نیز محاصره کردیم و در چند روز آینده مارب را نیز تصرف می کنیم. منطقه ای که  منطقه حساس در یمن است و سرشار از نفت و گاز و این در حالی است که یمن از نفت محروم و باید آن را از بیرون خریداری کند و هزاران یمنی در پمپ بنزین صف می کشند  تا محموله ای بیاورند؛ اما ان شاء الله مارب را می گیریم تا از نفت خود استفاده کنیم .

کارشناس یمنی خاطر نشان کرد: به عربستان می گوییم این پاتریوت ها که از آمریکا خریداری کردید  فقط موجب شده پول شما را بگیرد و نتوانست جلوی حملات ما را بگیرد. با این عملیات  به آنها گفتیم دست از قتل کودکان ما بردارید. شما  هفته پیش بمباران کردید و  بچه های یمن را به خاک و خون کشیدید، عاقل باشید یمنی ها اهل جنگ و جنگجو هستند و پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما نیز می توانیم کودکان عربستان را بکشیم، اما رفتار ما اسلامی اصیل است، ادامه داد: عملیات اخیر موازنه بازدارندگی ۴ و امتداد حملات گذشته و بزرگترین عملیات نظامی بود و ادامه می یابد و پیام  رهبر حکیم یمن و سخنگوی نیروهای مسلح به عربستان و ائتلاف این است که شما  دستتان را از محاصره و جان یمنی ها بردارید معرکه در دست مجاهدان یمنی است اگر چه در وضعیت محاصره اقتصادی و انسانی هستیم اما  ان شاءالله پیروز می شویم.

وی در خصوص اخباری از توافق شورای انتقالی و دولت مستعفی یمن گفت: از ابتدای تاسیس شورای انتقالی آنها اعلام می کردند  این شورا با دولت مستعفی یمن توافق کرده است، اما امروز جنگ در جنوب جریان دارد و  امارات در جنوب یمن نقش آفرینی می کند،اختلافات  و مشکلات بین یمنی ها تزریق می کنند. عربستان و امارات طوری عمل می کنند که مزدوران یمنی نیز می فهمند سعودی ها دروغ  می گویند.

آمریکا،عربستان و امارات به دنبال اختلاف افکنی و نابودی یمنی ها هستند

الراشدی تصریح کرد: آمریکا ،عربستان و امارات یک هدف دارند و می خواهند همه یمنی ها اعم از شیعه، سنی، زیدی، اخوانی و غیره را نابود کنند و به جان هم بیاندازند. و اینکه می گویند ما به دنبال توافق هستیم دروغ محض است. امروز در مصاحبه های منصور هادی مشاهده می کنیم که می گوید عربستان دارد به ما ظلم می کند و عربستان به جایی رسیده که از این شخص سوء ستفاده می کند.از سوی دیگر دبیر کل اخوان المسلمین زندان هست و امروز نمی تواند اظهار نظر کند.

وی با نقش اختلاف افکنی عربستان بین نیروهای یمنی و جنگ  در جنوب یمن بین دولت مستعفی و شورای انتقالی گفت: صحبت از توافق نقشه عربستان و امارات است چرا که عملا  توافقی نشده و ائتلاف سعودی نیز نمی خواهد آنها به توافق برسند.

حقوق بشر سازمان ملل یک دروغ بزرگ است

کارشناس یمنی با اشاره به اقدام اخیر سازمان ملل مبنی بر حذف نام عربستان از لیست سیاه گفت: ما اعتراض خود را نسبت به این اقدام سازمان ملل در شبکه های مجازی، خبرگزاریها و شبکه های تلوزیونی اعلام کردیم و از ابتدا بیان کردیم که  سازمان ملل یک بازار است و هر کس هرچه بیشتر پول دهد  می تواند خون کودکان یمنی را بفروشد. انتشار عکس هایی از دبیر کل سازمان ملل که در حال دریافت چک از بن سلمان است گواه این مطلب است.

وی افزود: در حال حاضر روی دشمن در جهان سیاه و مفتضح  است، عربستان کودکان و زنان یمنی را به خاک و خون می کشد  و سازمان ملل حامی پول هستند و با ارزش های انسانی کاری ندارند بهتر است نام حقوق بشر سازمان ملل را  حقوق پول و مادیات نامید و شعار دفاع از حقوق بشر سازمان ملل دروغ محض است؛ بلکه این سازمان دفاع از قاتلان و ظالمان می کند.

وی گفت:  اقدامات اخیر نیروهای مسلح یمنی به رهبری سید عبد الملک الحوثی (حفظه الله)  حاوی پیام های مهمی  در سطح بین الملی است؛ که اگر حق ما را نمی دهید، و در برابر ظلم های محاصره، قحطی، کمبود دارو و بستن فرودگاه که بر مستضعفین و مظلومین یمن تحمیل می شود، سکوت می کنید ما می توانیم حقمان را بگیریم و از خودمان دفاع کنیم و می توانیم مناطق حساس دشمن را بزنیم .

وی در خصوص تبلیغات رسانه ای علیه یمنی ها گفت: زمانی که عربستان غیر نظامیان یمن را موشک باران می کند کسی اعتراض نمی کند اما زمانی که ما نقاط حساس نظامی و اقتصادی را در جواب جنایات سعودی ها هدف قرار می دهیم، سروصدا به پا می کنند و همه شبکه های تلوزیونی ضد یمن اظهار نظر می کنند و یمنی ها را متهم به تخریب کعبه می کنند و این یک دروغ بزرگ است.

 وی با بیان اینکه شهروندان سعودی مظلوم اند و ما هر گز آنها را هدف قرار نمی دهیم، ادامه داد: این شجره خبیثه سعودی ظالم  است که به شهروندان خودش نیز  ظلم می کند .

الراشدی گفت : ما خواهان مذاکره بودیم و پیشنهادهای منطقی و عادلانه دادیم به طوری که همه گروه ها در حکومت صنعا شریک باشند، اما  آنها نپذیرفتند؛ چرا که  تصمیم گیر اصلی در این خصوص عربستان و امارات است. ما یمنی ها می توانیم تمام جایگاه های نظامی و اقتصادی عربستان را هدف قرار دهیم، اما می خواهیم به راه حل برسیم تا آنها فرودگاه را بازکنند و دست از بمباران غیر نظامیان بر دارند و مثل همه کشورها نان ،بنزین و دارو وارد یمن شود ما حقمان را می گیریم حتی اگر تمام کشورها و سازمان های بین المللی  سکوت کنند.

گفت وگو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    السلام علی أنصار الله
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    حفظ الله شبان الیمن
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    علیکم بالدعاء فإنه سلاح المومن بل سلاح الانبیاء
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    امام محمدباقر(عليه‌السلام): الدّعاُ يَرُدُّ القضاءَ وَ قَد اُبرِمُ اِبراماً! دعا (آنچنان است) که مقدّرات حتمی الهی را دگرگون می‌کند!(اصول کافی، ج ٤، ص ٢١٦)