پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 906270
۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، چهار مولفه روشی، ارزشی، بینشی و دانشی را در راستای اجرای رسالت حوزویان مهم خواند که می بایست برای چهار عرصه حوزه، نظام، جامعه و بین الملل عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار استاندار خراسان رضوی که با حضور دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، ابراز کرد: رسالت و مسئولیت حوزه علمیه به ویژه بعد از حکم انتصاب از سوی مقام معظم رهبری شکل تحولی به خود گرفت که مبتنی بر چهار عرصه است که اولین مسئله تربیت و توانمدسازی حوزویان در بخش های مختلف می باشد.

وی افزود: هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی مبتنی بر تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی در عرصه های نظام، جامعه و بین الملل است که چهار مولفه دانشی، بینشی، ارزشی و روشی را دارا می باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اجرا و ایفای نقش را در کنار علم، با داشتن بصیرت لازم دانست و افزود: ارزش های اسلامی و اخلاق دینی سومین مولفه است و روحانیت و حوزه علمیه می بایست در این زمینه نیز سمبل و الگو باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین توجه به مسئله روش در همه عرصه ها را مهم خواند و گفت: بدون این مسئله اثرگذاری در زمینه های گوناگون و مراکز علمی و پژوهشی و عرصه های دانشی با مخاطبان متنوع محقق نمی شود.

وی اضافه کرد: سیاست های راهبردی، نظام سازی و برنامه های اجرایی در این حوزه با چهار مولفه گفته شده، طراحی شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به لزوم احیا و ایجاد موقوفات و منابع پایدار، گفت: همانطور که از دیرباز اینگونه بوده، خودکفایی در مسئله معیشت با حرکت تاریخی حوزه و هویت حوزوی آن سازگارتر است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به ایجاد ظرفیت های جدید در بخش های مختلف مانند توسعه مدارس علمیه اشاره و خاطر نشان کرد: مسئله دیگر در انجام رسالت حوزه علمیه، نظام اسلامی، جامعه و بین الملل است که میدان وسیعی به شمار می رود و به تنظیم برنامه های بالادستی نیاز دارد تا فعالیت های مورد نظر در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی و ... شکل بگیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha