چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم رجبلو

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به روایت امام رضا(علیه السلام) «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی»، تصریح کرد: کسی از ثواب کامل زیارت برخوردار می شود که معرفت و شناخت صحیحی نسبت به حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) پیدا کند.

خانم زهرا رجبلو طی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(ع)، بیان کرد: حضرت معصومه(سلام الله علیها) مظهر عصمت و نجابت بوده و لقب «کریمه اهل بیت» زیبنده این بانوی با فضیلت است.

وی، اولین گام برای ارتباط و دوستی با اهل بیت(علیهم السلام) را معرفت دانست و تشریح کرد: معرفت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) سبب ایجاد محبت و پذیرش ولایت آنان می شود، لذا هر چه شناخت ما به ائمه اطهار(علیهم السلام) بیشتر باشد، محبت نسبت به آنان افزایش می یابد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به روایت امام رضا(علیه السلام) «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی»، خاطرنشان کرد: کسی از ثواب کامل زیارت برخوردار می شود که معرفت و شناخت صحیحی نسبت به حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) پیدا کند.

رجبلو اضافه کرد: اگر کسی پیوند ولایی با خاندان رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) داشته باشد، تمام کارها و برنامه های او صبغه ولایی گرفته و جزء اولیاء خدا محسوب شده و بهشت مشتاق او می شود، زیرا بهشت محصول عقیده و عمل است.

وی با استناد به روایت امام صادق(علیه السلام) «فَاطِمَهُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ»، بیان کرد: شفاعت حضرت معصومه(سلام الله علیها) گسترده و برای همه شیعیان و در مراتب بهشت بوده که از عظمت روحی و میزان تقرب و شأن ایشان نزد خداوند متعال حکایت می کند.

استاد حوزه با اشاره به کلام امام موسی کاظم(علیه السلام) «فداها ابوها» عالمه بودن را از ویژگی های حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برشمرد و اضافه کرد: ورود عده ای از شیعیان به مدینه و پاسخ ایشان به سؤالات آنان در نبود امام موسی کاظم(علیه السلام) نشان دهنده علم والای این بانوی بزرگوار است.

رجبلو گفت: فضایل و درجات معنوی حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تنها به دلیل انتساب ایشان به خاندان نبوت و امامت نیست، بلکه بسیاری از ویژگی های آن حضرت مانند صبر در مصائب و سختی ها و عفت و پاکدامنی اکتسابی بوده، لذا زنان و دختران جامعه اسلامی باید از سیره و منش حضرت معصومه(سلام الله علیها) درس گرفته و ایشان را در زندگی الگو و سرمشق قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha