شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه زنگنه

حوزه / مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی به دنبال آن هستیم، تحول در روش هایی است که طلاب با علوم حوزوی آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، مدرسه علمیه زنگنه همدان در فاصله کمی از میدان مرکزی و تاریخی همدان قرار گرفته و دارای ۳۵۰۰ متر مساحت است. این مدرسه در عهد صفویه توسط علیخان زنگنه از وزرای شاه عباس دوم وقف طلاب علوم دینی گردیده و از آن تاریخ به بعد مرکز تعلیم علوم اسلامی و تربیت عالمان دینی در منطقه به‌شمار می‌آید که در قدیم هزینه‌های جاری و شهریه طلاب از موقوفات متعلق به آن که چندین روستا و تعداد قابل توجهی مغازه در بازار شهر بوده، تأمین می‌شده است.

حجت الاسلام سید سعید بطحائیان، مدیر مدرسه علمیه زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با بیان اینکه اهداف اصلی در این مدرسه تحول در روش تحصیل طلاب است، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی به دنبال آن هستیم، تحول در روش هایی است که طلاب با علوم حوزوی آشنا می‌شوند.

وی افزود: در مسیر تحقق این هدف با تاکید بر حفظ سنت‌های اصیل حوزه، فضای علمی و پژوهشی مدرسه را تقویت کرده‌ایم و این دو موضوع را در کنار هم برای ارتقا سطح علمی طلاب مدنظر داریم.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان با بیان اینکه طلاب برای کسب علم نیازمند انگیزه هستند، ابراز کرد: در کنار مباحث علمی، برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این مدرسه برای ارتقا روح معنوی، ارزشی و اخلاقی طلاب و همچنین افزایش نشاط در بین آنها تدارک دیده شده است که در طول سال به طور مرتبط برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید طلاب در ابعاد مختلف آماده ورود به جامعه باشند، عنوان کرد: از مزایای تحصیل در این مدرسه بهره گیری از اساتید برتر حوزوی و آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری در دو سال اول تحصیل می‌باشد.

حجت الاسلام بطحائیان به تشریح شرایط پذیرش در این مدرسه پرداخت و گفت: امسال در دو مقطع کلاس‌های ۸، ۹، ۱۰ و کلاس‌های ۱۱ و ۱۲ دارای پذیرش از بین داوطلبان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha