پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر دوگانه به‌هم‌پیوسته اخلاق و اعتقادات در جامعه درست اجرایی شود وعده الهی که حیات طیبه است نصیب ما خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشستی با اساتید طرح شجره طیبه صالحین، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: «الخُلقُ وِعاءُ الدِّینِ» و تأکید می‌کند اخلاق، ظرف دین بوده و مظروف آن اعتقادات است و این دوگانه به‌هم‌پیوسته انسان‌ساز هستند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: دین اسلام باید هم ظرفش که اخلاق است، سالم باشد و هم مظروفش که اعتقادات است در سلامت باشد، زیرا این دو دوگانه به‌هم‌پیوسته بوده و قابل انفکاک از هم نیستند.

وی تصریح کرد: اگر دوگانه به‌هم‌پیوسته اخلاق و اعتقادات در جامعه درست اجرایی شود، وعده الهی حیات طیبه، نصیب ما خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به ضرورت مسجدمحوری فعالیت‌های حلقات صالحین، افزود: اسلام اهمیت بسزایی برای مسجد قائل شده است به‌طوری‌که مسجد می‌تواند جایگاه انتفاع و پیوند مبارک باشد.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه 108 سوره توبه می‌فرماید: «لَا تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوَیٰ مِنْ أَوَّلِ یوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یحِبُّونَ أَنْ یتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ یحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ/ آن مسجدی که از روز نخست بر پایه تقوا بنا شده، شایسته‌تر است که در آن به عبادت بایستی؛ در آن مردانی هستند که دوست دارند پاکیزه باشند و خداوند پاکیزگان را دوست دارد».

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر نسبت به مساجد و فعالیت برای افزایش ارتباط و حضور جوانان در مساجد، اظهار کرد: حضور پررنگ در مساجد برای پیشرفت جوانان و نوجوانان نقطه عطف است، ازاین‌رو باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که جوانان بیش از پیش در مساجد حضور داشته و در این مکان‌های مقدس به انجام فعالیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha