پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم گفت: جوانان ما باید اولویت ها را مشخص کرده و با کانون های فساد مقابله کنند، هر دستگاه و سمت و مسئول در هر لباسی که هست، اگر فساد کند باید با او برخورد جدی و عبرت آموز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ برگزار شد،  یکی از القاب حضرت معصومه(س) را کریمه دانست و بیان کرد: بخشندگی و احسان از ویژگی های مهم حضرت معصومه سلام الله علیها بوده و این بانو از اصالت وجودی برخوردار است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) باید در برخورد با نامحرمان و پاکدامنی الگوی دختران ما باشد، چرا که ایشان نمونه تمام عیار یک بانوی با عفت هستند.

امام جمعه قم گفت: رهبر انقلاب در جریان کرونا مردم را به مواسات فراخواندند و مردم عزیز ما هم برای مقابله با آسیب های این ویروس، با تشکیل نیروهای جهادی و فعال سازی مساجد در کمک رسانی به مقابله با شرارت این ویروس شیطانی پرداختند.

آیت الله سعیدی رعایت تقوا را یک جریان غیرتحمیلی دانست و مطرح کرد: تقوا ریشه در اعتقاد دارد و کسی که بخواهد متقی باشد، بوی تعفن گناه او را آزار می دهد.

وی ادامه داد: فساد از آن دسته جرم هایی است که مخصوص یک دولت و کشور خاص نیست و همه کشورها به نوعی به فساد آلوده اند، اما نحوه برخورد با فساد مهم است.

امام جمعه قم تاکید کرد: فساد، فساد است و فرقی نمی کند در چه عرصه ای رخ دهد، حکومت باید به صورت گسترده، شدید و بدون تبعیض با آن مقابله کند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: ریشه های فساد اگر باقی بماند، مجددا رشد کرده و ادامه دار می شود و این موجب فشل شدن دستگاه ها می شود.

وی ابراز کرد: جوانان ما باید اولویت ها را مشخص کرده و با کانون های فساد مقابله کنند، هر دستگاه و سمت و مسئول در هر لباسی که هست، اگر فساد کند باید با او برخورد جدی و عبرت آموز شود.

امام جمعه قم یادآور شد: برای ماندگاری آثار مبارزه با فساد باید مسئولیت اداره کشور به دست نیروهای جوان، متعهد و غیروابسته سپرده شود، وگرنه دلبسته های نظام منفور و نژاد پرست آمریکا برای این مملکت ره آوردی نخواهند داشت.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: در امر مبارزه با فساد نباید از نقش مجلس غافل شد، مجلس نباید درگیر مسائل جزئی و جناحی شود، مجلس باید دولت را وادار به فعالیت بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مخصوصا بانوان ما در عرصه عفاف و حجاب باید انقلابی عمل کنند، با کسانی که در زمینه عفت با لجاجت برخورد می کنند، دستگاه قضائی باید مقابله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha