جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امید می‌رود حرکت جدید قوه قضاییه با همین قدرت و قاطعیت به‌پیش برود، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه آلوده را تمیز کرد، امروز روند پاک‌سازی این‌گونه افراد آلوده از دستگاه قضایی عملیاتی شده و افراد نابابی که سال‌ها مانند خوره به جان قوه قضاییه افتاده بودند گرفتار شده‌اند؛ روندی که آینده نیکی را نوید می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، به تبیین اهداف و رسالت‌های دستگاه قضایی در کشور و استان پرداخت.

وی با بیان اینکه این هفته فرصتی برای مرور مسئولیت‌های کلان قوه قضاییه و حساسیت این نهاد در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی است، اظهار کرد: قوه قضائیه اکنون در حوزه‌های گوناگون وارد شده و امیدها را به منصه ظهور رسانده است؛ زیرا با ورود دستگاه قضایی به عرصه رفع موانع اقتصادی، بسیاری از کارخانه‌های تعطیل شده، دوباره فعال شده‌اند و این نشان می‌دهد که دستگاه قضایی همه نقص‌ها و کمبودها را می‌بیند و رصد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی گفت: در استان ما نیز دستگاه قضایی وارد این‌گونه حوزه‌ها شده، نا عدالتی‌ها در بخش اقتصاد را رصد کرده و برای رفع آن وارد شده است؛ به‌گونه‌ای که با حضور در وسط میدان امید را در دل مردم زنده کرده است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: آنچه از دستگاه قضایی توقع می‌رود امنیت و عدالت و رصد امور معیشتی مردم و برنامه‌ریزی برای بهبود این امور است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود حرکت جدید در قوه قضاییه با همین قدرت و قاطعیت به‌پیش برود، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه آلوده را تمیز کرد، امروز روند پاک‌سازی این‌گونه افراد آلوده از دستگاه قضایی عملیاتی شده و افراد نابابی که سال‌ها مانند خوره به جان قوه قضاییه افتاده بودند گرفتار شده‌اند که این موارد آینده نیکی را نوید می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به خصائل و ویژگی‌های شهید بهشتی، اظهار کرد: نظم و انضباط کاری و تدبیر شهید بهشتی در امور زبانزد بود و ما باید از این ویژگی‌های شهید بهشتی درس بگیریم.

وی ادامه داد: حلم این مرد بزرگ بسیار برجسته بود؛ زیرا ظرفیت و آستانه تحمل بالایی داشت به‌گونه‌ای که گاهی در جلسات عده‌ای به ایشان انتقادهای تندی می‌کردند و ایشان با عقلانیت پاسخ می‌داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اعتمادبه‌نفس و خودباوری در رفتار شهید بهشتی کاملاً بارز بود، افزود: فکر جمعی و کار تشکیلاتی شهید بهشتی از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود که امروز باید مورد توجه همه مسئولان و متولیان امور مختلف باشد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به ششم تیرماه، سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این روز و در انفجار مسجد ابوذر جانباز شد؛ اما خدا این مرد بزرگ را برای انقلاب ما حفظ کرد.

وی افزود: به‌طورکلی سال ۶۰ اوج ترورها و فعالیت منافقان کوردل برای از پا درآوردن یاران امام بود؛ ولی آن کوه استوار ایستادگی کرد و توانست این روند را به‌درستی مدیریت کند تا ملت ما از مسیر و اهداف متعالی خود عقب‌نشینی نکرده و به مسیر پرافتخار خود ادامه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین با تأکید بر اهتمام ویژه کشاورزان به پرداخت زکات در مورد مناسبت‌های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، هفته عفاف و حجاب و هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نیز سخنانی را ایراد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha