سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی سالاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان برای تخریب جایگاه حوزه دست به هر کاری می زنند و یکی از کارها ورود عوامل نفوذی به حوزه های علمیه است، لذا طلاب و روحانیون نسبت به این توطئه دشمنان باید بسیار هوشیار باشند.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: حوزه های علمیه به عنوان مراکز فکری ـ دینی جامعه اسلامی شناخته  می شوند، لذا بایسته است که به روز باشند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه حوزه ها اساسی فقه اسلامی به ویژه فقه شیعه محسوب می شوند، تاکید کرد: در همین حوزه های علمیه شاهد رشد و نمو بسیاری از روحانیون برجسته جهان اسلام هستیم، لذا توجه مسئولان و نظام به حوزه های علمیه یک امر مهم و تاثیرگذار در آینده نظام اسلامی است.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: امروز با وجود این حجم از هجمه های دشمنان انقلاب و اسلام، حوزه ها فعال تر از گذشته باشند، امروز حوزه ها باید مطالبه گر و انقلابی باشند.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: دشمن هم به خوبی جایگاه حوزه ها را در جامعه اسلامی می شناسند، لذا از هر فرصتی برای حاشیه سازی در حوزه ها بهره می برد.

وی اظهار کرد: دشمنان برای تخریب جایگاه حوزه دست به هر کاری می زنند و یکی از کارها ورود عوامل نفوذی به حوزه های علمیه است، لذا طلاب و روحانیون نسبت به این توطئه دشمنان باید بسیار هوشیار باشند.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: حوزه های علمیه ارتباط خود را با جامعه و مردم حفظ و تقویت کنند، زیرا یکی از برنامه های دشمنان ایجاد دو دستگی در جامعه اسلامی به ویژه دور شدن مردم از حوزه های علمیه و بالعکس است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه حوزه ها نباید در مسیر جریان های سیاسی قرار بگیرند، گفت: خطرناک ترین سم برای حوزویان ورود به دسته بندی های سیاسی است، البته این بدان معنا نیست که روحانی و طلبه نباید سیاسی باشد.

حجت الاسلام سالاری در پایان گفت: حوزه های علمیه امروز باید حوزه هایی انقلابی و مطالبه گر باشند و بتوانند گفتمان انقلاب اسلامی را در اقصی نقاط جهان منتشر کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha