شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بازدید مدیرعامل خبرگزاری مهر از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ مدیر عامل خبرگزاری مهر گفت: امروز حوزه علمیه قم و رسانه حوزه، منبع خوب برای تولید محتوا است و معتقدم باید در این عرصه سرمایه گذاری و حتی فعالیت جهادی صورت گیرد و نه تنها محتوای فاخر در اختیار مردم قرار گیرد، بلکه پشتیبان رسانه های خبری هم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد شجاعیان، مدیر عامل خبرگزاری مهر به همراه کریمی مدیرکل استان های خبرگزاری مهر  و فردوسی سرپرست جدید نمایندگی خبرگزاری مهر در قم ،پیش از ظهر امروز با حضور در ساختمان رسانه رسمی حوزه از خبرگزاری حوزه، بازدید و سپس در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته، مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه، راهکارهای تعامل فی مابین را بررسی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین برته، ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیر عامل و مدیرکل استان های خبرگزاری مهر در خبرگزاری حوزه، بر همکاری و تعمیق بخشی و تعامل فی ما بین در عرصه خبر و اطلاع رسانی تأکید کرد و این حضور را منشأ خیرات و برکاتی برای دو رسانه حوزه و مهر دانست.

 مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه با اشاره به تبیین و تفاوت دو جبهه حق و باطل افزود: اولین و مشخص ترین هدف جبهه باطل، نابودی جبهه حق است، ولی اولین و مهمترین هدف جبهه حق نسبت به باطل، احیاء، اصلاح و کمال آن است.

وی اضافه کرد: رسانه حوزه از زمان تأسیس خود به این نکته مهم توجه کرده که هیچ وقت هدفش تخریب دیگران نبوده و هدف مهم  این است که تقارب و تفاهم گفتمانی رسانه ای بیشتر شود و از گذشته تاکنون هم تلاش شده این امر محقق شود.

سیاست های رسانه حوزه

وی عنوان کرد: در همین راستا یکی از سیاست های رسانه حوزه این بوده، و تلاش شده رسانه ای مطالبه گر و در خدمت همه حوزه و حوزویان باشد و صدای طلاب، فضلا، اساتید و نخبگان را به گوش بزرگان حوزه برساند و در همین راستا پویش هایی به راه انداخته است.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه افزود: امروز مدیر حوزه های علمیه در اقدامی پویش نقد فعالیت، پیشنهاد و انتظارات طلاب از حوزه های علمیه را مطرح می کند و از همه طلاب و روحانیون می خواهد در نقد فعالیت های مدیرحوزه های علمیه شرکت کنند و سخنان خود را به صورت مکتوب و ... ارائه دهند.

این کارشناس رسانه اظهار داشت: همین مسئله باعث می شود که طلبه هویت پیدا کند و به نقد فعالیت مدیر حوزه علمیه بنشیند و در این راستا هم این خبرگزاری مانند گذشته در تلاش است همه نقدهای طلاب به مدیر حوزه های علمیه را منتشر و به سمع و نظر مدیر حوزه های علمیه برساند.

رسانه حوزه میراث دار آزادی بیان

وی عنوان کرد: امروز میراث آزادی بیان که محصول تعالیم اهل بیت(ع) است، این رسانه در تلاش است این آزادی را به خوبی مدیریت و اداره کند و این ظرفیت را برای همه طلاب اجرا کند تا نقدهای خود را از طریق این تریبون به گوش مسئولان حوزه برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین برته در ادامه به اهم فعالیت های هفته نامه افق حوزه هم اشاره و  گفت: هفته نامه افق حوزه تنها رسانه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه است که با قدمت ۱۵ ساله هر هفته منتشر می شود و حلقه اتصال و تفاهم علما و روحانیون با مسئولان حوزه است و سعی کرده روحانیون را تحت پوشش قرار دهد.

 مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه افزود: یکی از فعالیت های دیگر انتشار ویژه نامه های تخصصی است. تخصصی بودن آن به دلیل شخصیت محور بودن و به روز بودن و چالشی بودن موضوع در جامعه است.

ویژه نامه ارز دیجیتال

این مدیر رسانه اظهار داشت: در موضوع «ارز دیجیتیال» هم محتوای فقهی بسیار خوبی از بیانات مراجع تقلید به صورت اثباتی و نفیّ منتشر شده است. درکنار این موضوع دیگر که مورد توجه بوده و انتشار «ویژه نامه شخصیت محور» است. در این مورد می توان به تفسیر آفتاب اشاره کرد که می توان به عنوان سند خوب هفته نامه حوزه باشد.

وی عنوان کرد: یا ویژه نامه دیگر که منتشر شد حکیم الهی، شخصیت الهی و دینی علامه طباطبایی و بعد از آن تحلیل شخصیت مرحوم حضرت آیت الله بهجت و توصیه اخلاقی و نامه هایشان و الحاد جدید و... است.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: همه این موارد نشان از ظرفیت خوب در خبرگزاری حوزه است و مسئولین این خبرگزاری آماده هر نوع همکاری و تعامل با خبرگزاری مهر می باشند.

تأکید بر همکاری و تعامل بیشتر با رسانه حوزه

محمد شجاعیان، مدیر عامل خبرگزاری مهر نیز در این نشست ضمن تأکید بر تعامل و همکاری بهتر و قوی تر دو رسانه گفت: امروز یکی از نیازها و دغدغه هر رسانه تولید محتوای فاخر آن است که در این راستا حوزه می تواند نقش بسیار خوب و قوی ایفاء کند.

وی بیان داشت: رسانه حوزه حتی می تواند در تولید محتوای فاخر هم به سایر رسانه ها کمک دهد و به نوعی حمایت کند و این مسئله از حوزه به دلیل ظرفیت های بسیار خوبی که در آن است، ضروری است.

تولید محتوای فاخر از سوی رسانه حوزه برای سایر رسانه ها

این فعال رسانه ای افزود: امروز حوزه علمیه قم منبع خوب برای تولید محتوا است و معتقدم باید در این عرصه سرمایه گذاری و حتی فعالیت جهادی صورت گیرد و نه تنها محتوای فاخر در اختیار مردم قرار گیرد، بلکه پشتیبان رسانه های خبری هم باشد. این ظرفیت در حوزه علمیه قم بوده و باید بیشتر بکارگرفته شود. این دغدغه ای است که از دوران دانشگاهی هر دانشجو در خود دارد و می خواهد حوزه دربحث تولید محتوای درست و صحیح قدمهای جدی تری بردارد که قطعا با تلاش های مجدانه این گونه خواهد بود و همین طور هم است.

بررسی ابعاد و زوایای موضوعات مورد نیاز و چالش برانگیزه جامعه

وی اظهار داشت: در همین موضوع بورس که رسانه حوزه در مورد آن تولید محتوا کرده و مبانی فقهی و دیگر زوایای آن را مورد بررسی قرار داده، در آبان ماه سال گذشته منتشر شده، ولی الان شاهد هستیم که جامعه امروز گرفتار بحث بورس شده است و این همان تولید مورد نیاز جامعه و تشخیص صحیح، درست، به هنگام و سریع مهمترین چالش جامعه است.

شجاعیان گفت:  در همین بحث بورس که موضوع اجتماعی و به نوعی جامعه را به خود درگیر کرده است، مسئله ای که می توان در مورد آن مورد توجه قرار داد بحث «فرهنگ کار» است و این از دغدغه های رهبر انقلاب به شمار می رود. با حضور و شرکت مردم در بورس، برسر «فرهنگ کار» چه بلا و اتفاقی خواهد افتاد، این دغدغه است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. لازم است زوایای آن مورد بحث و بررسی دقیق قرار گیرد.

توجه به موضوع عدالت و بررسی ابعاد پیچیده آن

 مدیر عامل خبرگزاری مهر بیان داشت: یا موضوع دیگر « عدالت» است که رهبر انقلاب بر روی آن تأکید کرد و الان نوعی دیگر از عدالت در میان جوانان رسوخ پیدا کرده است، این هم از جمله موضوعاتی است که لازم است رسانه حوزه نسبت به آن هوشیار باشد و تولید محتوای فاخر کند و جامعه را نسبت به این مسئله هوشیار نماید.

این فعال رسانه ای افزود: با ظرفیتی که در رسانه حوزه است، قطعا شاهد اتفاقات خوبی در این رسانه دینی خواهیم بود و تلاش دو رسانه می تواند اطلاع رسانی و پیام انقلاب به دنیا و مردم جهان باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha