سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ دیدار رییس سازمان تبلیغات قم با آیت الله فقیهی

حوزه/ در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی در کشور در بحث خدمت اجتماعی و تبلیغ دین فعالیت دارند امید است این تعداد به ۷ هزار روحانی با هدف تبلیغ دین وانجام خدمات اجتماعی با محوریت مسجد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، امروز در دیدار با آیت الله محسن فقیهی  که در منزل این عضو از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت این اداره کل اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در توصیه به رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به مسئله تقویت اسلام ناب در بین مردم و مطالبه گری در بحث تبلیغ و تحول در حوزه مسجد و برگشت مسجد به جایگاه اصلی خود در بین مردم تأکید و خواستار نظام جایگاه امامت درمسجد و راهبری مردم برای رفع مشکلات شدند.

وی با بیان این که با همین محور برنامه هایی برای مسجد محوری و تبدیل شدن مسجد به عنوان پایگاه اصلی آغاز گردید، افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی در کشور در بحث خدمت اجتماعی و تبلیغ دین فعالیت دارند امید است این تعداد به ۷ هزار روحانی با هدف تبلیغ دین وانجام خدمات اجتماعی  با محوریت مسجد افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان این که امسال هزار مسجد به عنوان نمونه در کشور با عنوان طرح محوریت مسجد انتخاب و مبلغینی هم در این رابطه فعال شدند اضافه کرد: مسئله دیگر این است با توافقی که با مسئولین دفتر تبلیغات صورت گرفت، مقرر شد روحانیون در روستاهای مشخص شده به صورت ثابت و دائمی برای اثر بخشی تبلیغی باقی بمانند. در این فرایند ما به دنبال تبلیغ مکان محور هستیم. بدین منظور مبلغ در چند روستا به صورت مستمر حضور داشته تا شاهد ارتقاء تبلیغی باشیم.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که در حوزه تبلیغ نوین هم اقداماتی شده و طراحی و نظاماتی هم انجام گرفته و سعی داریم هنر را هم پشتوانه تبلیغ نوین کنیم گفت: اما در قم و به دلیل ویژه بودن این شهر، تصمیم گرفته شد، این شهر به عنوان پشتیبان وحامی مبلغین در مواردی مانند راه اندازی مدرسه تربیت مبلغ و جریان تبلیغ در نظامات آموزشی هدفمند، تولید محتوای تبلیغی، استفاده از الگوهای موفق تبلیغ از قم در همه مناطق و شهرها انجام شود.

وی اظهارداشت: هم اکنون تبلیغ محلات با حضور ۶۰۰ مبلغ با محوریت ۱۱۰ مسجد در قم صورت گرفته و تلاش شد بحث مساوات و همدلی، مشاوره، تبلیغ دین و .... به مدت یک ماه انجام شود و قرار است همین اتفاق در ایام محرم بیفتد.

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: امروز یکی از کارهایی که در عرصه خانواده درقم انجام گرفته، راه اندازی مرکز پشتیبان خانواده در قم با هدف تقویت نهاد خانواده و با محوریت مساجد در قالب موضوعات مشاوره، تربیتی و... است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha