جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

حوزه/ رئیس جمهور، کرونا هراسی را همانند عادی سازی و عادی انگاری بیماری کرونا، خطرناک دانست و تاکید کرد که مساله اصلی در روند مبارزه با بیماری کرونا، تقویت همکاری مردم و دولت است و بی تردید با تداوم روند تقویت این همکاری ها، می توانیم سریعتر از مشکلات عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بیان اینکه مراقبت های جمعی و فردی باید به عنوان اصل خدشه ناپذیر مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: اجتماعات باید ممنوع و در موارد خاص به حد ضرورت محدود شود و الان زمان برگزاری جشنواره و سمینار نیست و حتی نسبت به برگزاری کنکور هم اگر دوستان ما در وزارت بهداشت اشکالی داشته باشند، چارچوبی برای آن تدوین می‌کنیم که مشکلی ایجاد نشود.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه فعالان بخش اقتصادی، دستگاه اجرایی، نیروهای مسلح و دیگر قوا اظهار کرد: کسب و کارها، فعالیت های اقتصادی و گشایش ها باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تداوم یابد و راه دومی وجود ندارد.

دکتر روحانی تصریح کرد: تعطیلی کسب و کارها و فعالیت اقتصادی برای بلند مدت امکان پذیر نیست و هیچ دولت و مردمی این را قبول ندارند. همه باید به صحنه بیایند و مردم را قانع کنیم که در روند مبارزه با بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است و راهی جز این نداریم.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از مردم به خاطر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از سرایت بیماری کرونا، گفت: دانشمندان ما در حال تلاش برای تولید داروهای مورد نیاز کرونا و واکسن آن هستند اما نکته مهم و مورد تاکید این است که بیماری کرونا را نباید مخفی کرد و مخفی کاری در این عرصه ظلم به حقوق دیگران است.

دکتر روحانی افزود: در جلسه امروز نحوه و راهکارهای نظارت بر دستورالعمل اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الزام استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی مورد بررسی قرار گرفت و وظایف وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و در موارد لزوم دستگاه قضایی مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در حکم قوانین لازم الاجرا هستند، اظهار داشت: هیچ‌کس نباید تردیدی در اجرای دقیق و کامل دستورالعمل‌های مصوب ستاد ایجاد نماید و اگر همه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، شستن مرتب دست‌ها و ترک برخی عادات غلط را سرلوحه خود قرار دهند و سبک زندگی خود را متناسب با دوران درگیری با بیماری کرونا تنظیم کنند. حتماً با موفقیت از آزمون مقابله با این ویروس منحوس عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha